برداشت بیش از ۷۰۰تن انجیر از سطح باغات سردشت

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت:با آغاز برداشت انجیر از باغات سردشت، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۳۰ تن از این میوه برداشت شود. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «صلاح‌الدین حق‌گویی» اظهارداشت:شهرستان سردشت با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیم چهار فصلی که دارد مستعد پرورش و تولید انواع […]

مهاباد-بالویز،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت:با آغاز برداشت انجیر از باغات سردشت، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۳۰ تن از این میوه برداشت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز «صلاح‌الدین حق‌گویی» اظهارداشت:شهرستان سردشت با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیم چهار فصلی که دارد مستعد پرورش و تولید انواع میوه‌های مختلف از جمله انجیر آن هم به صورت کاملا ارگانیک است و یکی از قطب‌های تولید انجیر در سطح استان آذربایجان غربی نیز می‌‌باشد.

او اظهار کرد: سطح باغات انجیر در سطح شهرستان ۷۳ هکتار است که از این میزان ۵۳ هکتار به صورت دیمی و ۲۰ هکتار به صورت آبی می‌باشند.

«حق گویی» افزود: در حال حاضر متوسط برداشت انجیر از باغات سردشت ۸ تا ۱۰ تن در هکتار است و ارقام مختلفی از جمله انجیر « توپی »، « زرده » ، « شله » و « حاجی آلکا » برداشت می‌شود.

«حق‌گویی» تصریح کرد:  انجیر توپی و زرد بیشتر مصرف تازه خوری دارد و انجیر قرمز فرآوری و برای تهیه مربا استفاده می‌کنند که محصول برداشت شده بیشتر به شهرهای همجوار، تهران و اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

وی بیان کرد:برداشت انجیر در سردشت از مرداد آغاز و تا آخر مهرماه ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود با پایان برداشت، بیش از ۷۳۰ تن محصول برداشت شود.

درخت انجیر نیمه گرمسیری است و زمستان‌های ملایم همراه با بارندگی‌های پراکنده و تابستان‌های گرم را ترجیح می‌دهد.

این میوه بهشتی منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A و B و C است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۲۴ -ج-۱۷:۰۰