۶۰۰ هکتار از مزارع مهاباد به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافت

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت:امسال ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت سبزی و صیفی‌جات اختصاص یافته که از آنها حدود ۱۷ هزار تن محصول تولید می شود. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز “« جعفر ایمانیان»  افزود : امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۷ هزار تُن انواع سبزی و صیفی از […]

مهاباد-بالویز”سفیر-مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت:امسال ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت سبزی و صیفی‌جات اختصاص یافته که از آنها حدود ۱۷ هزار تن محصول تولید می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز “« جعفر ایمانیان»  افزود : امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۷ هزار تُن انواع سبزی و صیفی از جمله پیاز، گوجه فرنگی، فلفل و سیب زمینی از سطح مزارع کشت شده برداشت و روانه بازار شود.
وی ادامه داد: میانگین برداشت سبزی و صیفی در مزارع مهاباد به ازای هر هکتار ۳۵ تن محصول برآورد می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی مهاباد اظهار کرد: امسال ۶۰ هکتاز از مزارع مهاباد به کشت محصولات جالیزی شامل هندوانه، خیار و خربزه اختصاص یافته که انتظار داریم به طور میانگین بیش از ۹ تن محصول در هر هکتار برداشت شود.
وی بیان کرد: شیوه آبیاری محصولات صیفی و سبزی این شهرستان در سال زراعی جاری به صورت آبیاری نواری و بارانی از منابع آب سالم و چاه بوده و هر گونه استفاده از آب پسماند و فاضلاب ممنوع است.
در سال زراعی گذشته، ۶۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته بود که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۱۵ – چ – ۲۰:۰۰
رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)