بیش از ۸۰ قطعه اشیای تاریخی در بوکان کشف شد

مهاباد-بالویز-سفیر-فرمانده انتظامی شهرستان بوکان از کشف و ضبط یک محموله اشیای تاریخی قاچاق در این شهرستان خبر داد به گزارش سرویس فرهنگی و هنری، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «سرهنگ سلمان حیدری » افزود: ۸۱ قطعه اشیای تاریخی  قاچاق از یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد «سرهنگ حیدری» اظهار داشت: نیروهای پلیس این شهرستان حین […]

مهاباد-بالویز-سفیر-فرمانده انتظامی شهرستان بوکان از کشف و ضبط یک محموله اشیای تاریخی قاچاق در این شهرستان خبر داد

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری، پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «سرهنگ سلمان حیدری » افزود: ۸۱ قطعه اشیای تاریخی  قاچاق از یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد

«سرهنگ حیدری» اظهار داشت: نیروهای پلیس این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور سقز-بوکان تعدادی ازاشیای تاریخی از یک دستگاه خودرو وانت پیکان کشف و ضبط کردند

وی اضافه کرد: این محموله شامل زنگوله، سرنیزه، گوشواره، کاسه و سوزن است که تحویل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان شده است.

فرمانده انتظامی بوکان افزود: قاچاقچیان سعی داشتند میراث فرهنگی و آثار تاریخی را به صورت پستی به مقصد نامعلومی انتقال دهند که با هوشیاری عوامل انتظامی از رسیدن به اهدافشان بازماندند.

سرهنگ حیدری افزود: در این راستا یک دستگاه وانت پیکان توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

این دومین محموله اشیای تاریخی است که در سال جاری توسط نیروی انتظامی کشف می‌شود؛ در این محموله نیز ۸۰ قلم انواع اشیای تاریخی قاچاق شامل مهره‌های سنگی و شیشه‌ای و یک عدد بشقاب سفالی از یک دستگاه خودرو کشف شده بود.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در داخل و اطراف شهر دارای آثار باستانی فراوانی است که تاکنون ۹۴ اثر از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۱۵ – چ – ۱۰:۱۰