ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه تالاب زریوار(زریبار) تخریب می شوند

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان،گفت:پنج مورد ساخت و ساز که به صورت غیر قانونی در اطراف تالاب بین المللی زریوار اقدام شده بود با دستور مراجع قضایی تخریب شد. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «ابراهیم همت بلند» اظهار داشت : با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم […]

مهاباد-بالویز”سفیر-رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان،گفت:پنج مورد ساخت و ساز که به صورت غیر قانونی در اطراف تالاب بین المللی زریوار اقدام شده بود با دستور مراجع قضایی تخریب شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری تحلیلی بالویز” «ابراهیم همت بلند» اظهار داشت : با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از اراضی حریم تالاب، پنج مورد از ساخت و سازها که به صورت غیرقانونی به منظور تغییر کاربری اراضی در مجاورت و حاشیه  اقدام شده بود؛ با دستور قضایی تخریب شدند.

«ابراهیم همت بلند» ادامه داد: این اقدامات پس از پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست و به دنبال حساسیت تالاب زریبار و پیرو مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان مریوان و کارگروه نجات بخشی این تالاب پس از طی مراحل حقوقی و صدور رأی و حکم قضایی صورت گرفت.

وی افزود: این عملیات با حضور دادستان شهرستان مریوان و نمایندگان ادارات حفاظت محیط زیست، جهادکشاورزی، شهرداری و نیروی توزیع برق مریوان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت جهانی تالاب زریوار در کنوانسیون رامسر این اداره با تمام توان با هرگونه تهدید و عوامل تخریب تالاب مقابله خواهدکرد و روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با پیگیری در مراجع قضایی همچنان با قوت ادامه می یابد.

تالاب زریوار(زریبار) یکی از مهمترین دریاچه های آب شیرین در ایران و منطقه است و از غنی ترین و متنوع ترین اکوسیستم و پدیده زیست محیطی استان و کشور می باشد که با مساحت بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش جزء مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان کردستان است و به دلیل جایگاه منحصر به فرد آن، از اهمیت اکولوژیکی، گیاهی، جانوری و هیدرولوژیکی بالایی برخوردار است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز” – ۹۹/۰۵/۱۳ – د- ۱۱:۵۳