اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا به بازار آمد

مهاباد-بالویز”سفیر-محققان بریتانیایی موفق شدند اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا را برای تلفن‌های همراه بسازند تا افراد پیش از آغاز عوارض جدی ویروس کرونا ضمن تشخیص آن از در دسترس‌ترین وسیله حال حاضر استفاده کنند. به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز و به نقل از اقتصاد نیوز ، دیلی‌میل نوشت، محققان دانشگاه کینگز لندن […]

مهاباد-بالویز”سفیر-محققان بریتانیایی موفق شدند اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا را برای تلفن‌های همراه بسازند تا افراد پیش از آغاز عوارض جدی ویروس کرونا ضمن تشخیص آن از در دسترس‌ترین وسیله حال حاضر استفاده کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی بالویز و به نقل از اقتصاد نیوز ، دیلی‌میل نوشت، محققان دانشگاه کینگز لندن اپلیکیشنی را تحت عنوان «Mass Science» ساخته‌اند که می‌تواند به تشیخص زودهنگام ویروس کرونا در میان مردم کمک شایانی بکند.

این اپلیکیشن قرار است به مدد برخی از دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال به بدن انسان را دارند این بیماری را تشخیص دهد.

به گفته محققان، تغییرات در وضعیت خواب، میزان ضربان قلب و شکل فعالیت آن از جمله پارامترهایی هستند که می‌توانند نشانه‌های اولیه احتمال ابتلا به ویروس کرونا محسوب شوند.

سرور این برنامه می‌تواند هزاران نفر را در آن واحد رصد کند و اطلاعات و تغییرات آنها را در رابطه با ابتلا به ویروس کرونا به ثبت برساند.

محققان بر این باورند که اپلیکیشن مذکور می‌تواند ویروس را پیش از ورود به بدن تشخیص دهد و در یک گام جلوتر به مقابله با آن بپردازد.

این موضوع از این لحاظ اهمیت دارد که بسیاری از سرایت‌ها از طریق افرادی است که علایم بیماری را ندارند و اصطلاحاً ناقلان خاموش خوانده می‌شوند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۱۲ – ی- ۱۱:۵۲