میدان جدید میوه و تره بار اشنویه در ۵ هکتار به زودی احداث می شود

مهاباد-بالویز”سفیر-فرماندار اشنویه گفت:با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات شهرداری و شورای شهر به زودی عملیات احداث میدان میوه‌و تره بار جدید این شهرستان در فضای بیش از پنج هکتار آغاز خواهد شد. به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«عبدالسلام مام‌عزیزی» در جلسه بررسی مشکلات غرفه‌داران میدان میوه‌ و تره‌بار این شهرستان افزود: شهرستان اشنویه […]

مهاباد-بالویز”سفیر-فرماندار اشنویه گفت:با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات شهرداری و شورای شهر به زودی عملیات احداث میدان میوه‌و تره بار جدید این شهرستان در فضای بیش از پنج هکتار آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز«عبدالسلام مام‌عزیزی» در جلسه بررسی مشکلات غرفه‌داران میدان میوه‌ و تره‌بار این شهرستان افزود: شهرستان اشنویه با توجه به گردش مالی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی زمینه مناسبی برای جهش تولید بخش کشاورزی است

وی افزود: توجه به صنایع تکمیلی و تکیه‌نکردن به خام‌فروشی از اهدافی است که برای توسعه کشاورزی در این شهرستان مورد توجه قرار گرفته است

فرماندار اشنویه با بیان‌ اینکه میدان میوه و تره‌بار کنونی پاسخگوی نیازهای کشاورزان این شهرستان نیست اظهار داشت : حجم گسترده مراجعه به میدان میوه و تره‌بار این شهرستان مشکلات ترافیک و رفت و آمد را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بازرسان بهداشت و فرمانداری به صورت مکرر از این میدان بازدید می‌کنند و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی توسط غرفه‌داران و کشاورزان اقدام به پلمب غرفه‌ها خواهند کرد.

«مام‌عزیزی» مساحت کل مجموعه ۲۴ غرفه‌ای کنونی میدان میوه و تره‌بار را  ۱۰ هزار و ۸۶۶ متر مربع اعلام کرد و افزود: شهرداری اشنویه متولی اصلی احداث میدان میوه و تره‌بار است و احداث آن می‌تواند منبع پایدار و همیشگی برای تأمین قسمتی از هزینه‌های جاری شهرداری باشد.

در ادامه این جلسه غرفه‌داران نیز در زمینه کمبود فضا، ضعف ولتاژ برق، گازرسانی نشدن غرفه‌ها، وضعیت بهداشت و نصب تابلو در ورودی شهر را از مهمترین مشکلات میدان میوه و تره‌بار این شهرستان عنوان کردند.

شهرستان اشنویه دارای ۳۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بوده و با داشتن هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی و باغی است.

این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم میوه استان و کشور به ویژه در حوزه سیب و گیلاس و خانواده میوه‌های هسته‌دار مدت‌هاست نقش مهمی در تولید و صدور این محصولات ایفا می‌کند

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۰۹ – پ – ۱۰:۰۱