بیش از ۲۰تورگردان غیر مجاز در ارومیه شناسایی شدند

مهاباد-بالویز”سفیر– معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲ تورگردان غیرمجاز در ارومیه شناسایی و به دستگاه‌های قضایی و انتظامی معرفی شدند. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” ریتا خضرزاده، با اعلام این مطلب اظهار کرد: این افراد با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و بازاریابی […]

مهاباد-بالویز”سفیر معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲ تورگردان غیرمجاز در ارومیه شناسایی و به دستگاه‌های قضایی و انتظامی معرفی شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” ریتا خضرزاده، با اعلام این مطلب اظهار کرد: این افراد با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و بازاریابی برای سفرهای گروهی می‌کردند در حالی که هیچگونه مجوز قانونی برای این کار نداشتند.

او افزود: رصد و شناسایی فعالان گردشگری غیرمجاز اعم از تورگردانان، مراکز اقامتی غیرقانونی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی به صورت جدی و همیشگی در دستور کار قرار دارد.

خضرزاده تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خدمات رفاهی بیشتر در سفرهای گروهی به آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز سطح استان مراجعه و به تورهای تبلیغی در فضای مجازی اعتماد نکنند.

فعالیت دفاتر فاقد مجوز و متخلف به استناد ماده ۳۲ آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدماتی مسافرتی و گردشگری مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

براساس این آیین نامه تمام فعالیت های تنظیم و انجام مسافرت های گروهی داخلی و خارجی، ذخیره مکان و هرگونه خدمات اجرای تور با رعایت قوانین و مقررات ایرانگردی و جهانگردی انجام می‌شود.

افزون بر ۷۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد در ارومیه فعال است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۴/۰۲۷ – ج – ۱۹:۱۰