استاندار آذربایجان غربی از مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید کرد

مهاباد-بالویز”سفیر– استاندار آذربایجان‌غربی به همراه هئیت همراه پس از آیین افتتاح پتروشیمی میاندوآب از مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید کرد  به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، محمدمهدی_شهریاری استاندار آذربایجان غربی از مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید  کرد. مجتمع پتروشيمی مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتيلن از عسلويه به غرب كشور به طول […]

مهاباد-بالویز”سفیر– استاندار آذربایجان‌غربی به همراه هئیت همراه پس از آیین افتتاح پتروشیمی میاندوآب از مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید کرد 

به گزارش سرویس اقتصادی ،پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، محمدمهدی_شهریاری استاندار آذربایجان غربی از مجتمع پتروشیمی مهاباد بازدید  کرد.

مجتمع پتروشيمی مهاباد در قالب طرح ساخت خط انتقال اتيلن از عسلويه به غرب كشور به طول يكهزار و ۶۰۰ كيلومتر ساخته شد و سالانه حدود ۳۲۴ هزار تن اتيلن به عنوان مواد اوليه از عسلويه به اين مجتمع تزريق مي شود.

۶ واحد پتروشيمی در مسير اين خط انتقال و در مناطقی چون خرم آباد، كرمانشاه، مهاباد، مياندوآب و سنندج ساخته شده و اتيلن مورد نياز همه اين واحدها از طريق اين خط لوله تامين می شود.

مجتمع پتروشيمي مهاباد سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتيلن سبك خطی و سنگين (ظرفيت اسمی) و ۳۰ هزار تن «بوتن يك» را توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجی می كند.

اين طرح كه فعاليت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال ۱۳۸۳ و عمليات اجرايي آن از سال ۱۳۸۸ در زميني به مساحت ۱۸۵ هكتار و در كيلومتر ۱۵ جاده مهاباد ـ اروميه آغاز شد، در بهمن ۱۳۹۴ به بهره برداری رسيد.

مهاباد یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در جنوب این استان واقع شده است

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی “بالویز – ۹۹/۰۴/۰۷ – ش – ۱۸:۲۳