فراخوان ارسال آثار به ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه»

مهاباد- بالویز “سفیر ،دانش‌آموزان سراسر کشور در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ ام تیرماه ۱۳۹۹ به ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» به آدرس اینترنتی www.madresefestival.ir بارگذاری کنند. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” و به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت […]

مهاباد- بالویز “سفیر ،دانش‌آموزان سراسر کشور در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ ام تیرماه ۱۳۹۹ به ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» به آدرس اینترنتی www.madresefestival.ir بارگذاری کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” و به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان سراسر کشور، ایجاد زمینه برای بروز استعدادها، تربیت نیروهای خلاق و شبکه سازی مستعدان هنر، از سال ۱۳۹۱فعالیت خود را آغاز کرده است. در آخرین دوره‌ی این جشنواره در سال ۱۳۹۸، بیش از ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شد.

ششمین دوره‌ی جشنواره فیلم کوتاه مدرسه برای کلیه دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸برگزار می‌شود.

دانش آموزان مهلت دارند آثارخود را تا تاریخ ۳۱ تیر۱۳۹۹ در سایت جشنواره به نشانی www.madresefestival.ir  بارگذاری کنند.

سایت جشنواره پذیرای آثار دانش آموزان در بخش‌های اصلی: داستانی، انیمیشن، مستند، علمی و آموزشی، کلیپ، ویدیوبلاگ و تیزر تبلیغاتی (با تاکید بر برند ایرانی) و در بخش‌های جانبی: فیلمنامه‌نویسی و اقلام تبلیغاتی فیلم (شامل پوستر، عکس و تیزر) می باشد.

مشخصات ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی «مدرسه» به شرح زیر است:

بخش‌های اصلی جشنواره:

داستانی: فیلم کوتاه داستانی، فیلمی است که داستان و هدفی دارد و موضوعی را روایت می‌کند.

انیمیشن: انیمیشن کوتاه، فیلمی است که با دوربین عکاسی به‌صورت استاپ موشن یا سل انیمیشن یا فلیپ بوک یا دیگر روش‌ها یا به صورت رایانه‌ای به صورت دو بعدی یا سه بعدی ساخته شود.

مستند: مستندکوتاه، فیلمی است که بازیگری به صورت خاص ندارد و اتفاق واقعی و حقیقی را به شیوه‌ای زیبا و هنری روایت می‌کند. مشاهده یا توضیحی از یک رشته هنری یا شغلی جذاب، روایت زندگی یک نفر، مشکلات مدرسه یا محله، پیگیری‌ها و گزارش‌های دانش‌آموزی از اتفاقات مدرسه و… همه می توانند موضوعات مناسبی برای ساخت مستند کوتاه باشند.

علمی و آموزشی: فیلم کوتاه علمی، فیلمی است که یک پدیده علمی را ثبت می کند یا اتفاقی را به صورت علمی روایت می کند. این اتفاق می تواند یک رصد نجومی، یک آزمایش فیزیکی یا شیمیایی، یک تشریح یا فرآیند زیستی، یک مشاهده زیبا از طبیعت و… باشد. مهم علمی بودن این فیلم کوتاه است. در قسمت فیلم های آموزشی هم دانش آموزان می توانند تمام دروس خود را به صورت یک فیلم در بیاورند و به نوعی آموزش درس خود را انجام دهند.

تیزر تبلیغاتی (برند ایرانی): فیلم تیزر تبلیغاتی، فیلمی است که در آن دانش‌آموزان از یک برند ایرانی فیلم تبلیغاتی خواهند ساخت. دانش آموزان حتما باید یک برند ایرانی انتخاب کنند.

کلیپ: در این بخش، می بایست با استفاده از تعدادی عکس و یا فیلم و انتخاب یک موسیقی مناسب، یک کلیپ کوتاه ساخته شود. تعداد عکس ها و فیلم ها با توجه به مدت زمان کلیپ، محدودیتی ندارد. ترتیب عکسها، خلاقیت در انتخاب عکس یا عکسبرداری، کادربندی و مواردی از این دست و همچنین موسیقی انتخابی می تواند اثر را جذاب‌تر کند. پیشنهاد می‌شوداز موسیقی های باکلام فاخر و وزین و یا موسیقی بی کلام مناسب استفاده شود. حتی اثر می‌تواند یک نماهنگ هم باشد.

ویدیوبلاگ: ویدیویی کوتاه که با ساده ترین امکانات برای روایت موضوعی مشخص ساخته می شود.

موضوع جشنواره آزاد است.

همچنین جشنواره ششم  موضوعات ویژه ای نیز دارد که به شرح زیر است:

  1. مدرسه هلال احمری، مدرسه بشردوستی (سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران)
  2. قانون مداری (معاونت فرهنگی قوه قضاییه)
  3. خانواده و گفتگوی بین نسلی (معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده)
  4. مستندی از روند برگزاری فعالیت های آموزشی، پژوهشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان)
  5. ایران آینده (موسسه سفیر فیلم)
  6. زندگی در عصر کرونا (موسسه هنروما)

حامیان جشنواره

ششمین دوره جشنواره توسط موسسه هنروما و با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان، سازمان بسیج صدا و سیما، شبکه امید، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، معاونت فرهنگی قوه قضاییه، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، موسسه آموزشی و پژوهشی شهید آوینی، باشگاه هنر و رسانه نوجوان، خانه نوآوری تعلیم و تربیت، کانون دانش‌آموزی هلال احمر، موسسه سفیر فیلم، موسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان، موسسه الگوی تعلیم و تربیت قاف، موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، باغ کتاب تهران، گروه هنری کات، موسسه فرهنگی سیدالشهدا و شرکت فن‌آموز برگزارخواهدشد.

شرکت‌کنندگان می توانند به صورت فردی یا گروهی در این جشنواره شرکت کنند. شرکت و همکاری در دو یا چند فیلم و همچنین شرکت در همه بخش‌های جشنواره به هر تعداد آزاد است.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.madresefestival.ir  به شکل دقیق‌تر از قوانین و شیوه نامه جشنواره مطلع شوند و آثار خود را ارسال نمایند.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۴/۰۳ – س – ۲۰:۰۳