تصفیه ‌خانه شهرک صنعتی مهاباد،اخطار زیست محیطی دریافت کرد

مهاباد ،بالویز “سفیر – رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:تصفیه‌ خانه شهرک صنعتی این شهرستان به خاطر دفع غیراستاندارد فاضلاب، اخطار زیست محیطی دریافت کرد. به گزارش سرویس محیط زیست ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، فاروق سخنور اظهار کرد: طبق این اخطار باید با اقدامات فنی، فاضلاب خروجی از تصفیه ‌خانه شهرک صنعتی […]

مهاباد ،بالویز “سفیر – رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:تصفیه‌ خانه شهرک صنعتی این شهرستان به خاطر دفع غیراستاندارد فاضلاب، اخطار زیست محیطی دریافت کرد.

به گزارش سرویس محیط زیست ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ، فاروق سخنور اظهار کرد: طبق این اخطار باید با اقدامات فنی، فاضلاب خروجی از تصفیه ‌خانه شهرک صنعتی از نظر میزان آلودگی و وجود مواد آلی مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

وی اضافه کرد: کارشناسان این اداره به صورت دوره‌ای از پساب شهرک صنعتی نمونه‌برداری کرده و این نمونه‌ها در آزمایشگاه تخصصی محیط زیست این شهرستان از نظر فاکتورهای COD و BOD فاضلاب، از نظر مواد آلی و هم از نظر حجم آن مطابق با استاندارد بررسی می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در ادوار گذشته نیز طبق آزمایش‌های انجام شده، فاضلاب این شهرک، غیراستاندارد بوده و به همین دلیل اخطاریه زیست محیطی برای تصفیه‌ خانه آن صادر شده و این واحد ملزم به رعایت استانداردها شده بود.

وی اظهار کرد: فاضلاب این شهرک با دبی ۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز پس از خروج از تصفیه‌ خانه از طریق کانال به خارج از محوطه شهرک منتقل می‌شود و در صورت فعال شدن واحدهای دیگری در این شهرک و افزایش حجم پساب، این شهرک باید فاز دوم تصفیه ‌خانه را احداث و مورد استفاده قرار دهد.

سخنور گفت: واحدهای صنعتی شهرک صنعتی باید قبل از هدایت فاضلاب خود به سمت تصفیه‌ خانه، در واحد خود اقدامات پیش تصفیه را انجام دهند تا تصفیه ‌خانه شهرک صنعتی بتواند، فاضلاب را به صورت کامل تصفیه و خارج کند.

طی یک‌سال گذشته بر اثر خروج پساب شهرک صنعتی این شهرستان در مسیر جاده مهاباد – میاندوآب بوی نامطبوعی در حد فاصل این شهرک صنعتی تا شهر گوگ‌تپه پخش می‌شود که مایه نارضایتی کشاورزان و رهگذران این مسیر شده و بارها از مسوولان درخواست کرده‌اند که در جهت رفع این مشکل اقدامی اساسی انجام دهند.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری این شهر در مسیر مهاباد – میاندوآب قرار دارد و دارای ۱۱۵ واحد صنعتی بوده که از این تعداد ۶۰ واحد فعال و نیمه ‌فعال است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز – ۹۹/۰۳/۲۷ – س – ۱۰:۰۲