برداشت عطر شمیم گل محمدی در گلستان های زیبای سردشت آغاز شد 

مهاباد – بالویز ” سفیر”  مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت : پیش بینی می شود بیش از ۷۰ تن گل  محمدی از سطح گلستان های این شهرستان برداشت شود به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ حقگویی اظهار داشت  : برداشت گل محمدی چند روزی است از مزارع این شهرستان  آغاز […]

مهاباد – بالویز ” سفیر”  مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت : پیش بینی می شود بیش از ۷۰ تن گل  محمدی از سطح گلستان های این شهرستان برداشت شود

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز “ حقگویی اظهار داشت  : برداشت گل محمدی چند روزی است از مزارع این شهرستان  آغاز شده که به مدت یک ماه تا اواخردادماه ادامه خواهد داشت.

” حقگویی”  با بیان اینکه  گل محمدی یک پنجم ذرت ، پیاز و بعضی از محصولات دیگر آب مصرف می کند ، افزود : با توجه به اینکه شهرستان  سردشت دارای شرایط آب وهوایی و اقلیم مناسب  و یکی از مناطق مستعد برای توسعه و احداث مزارع این نوع گل است از سال ۹۷ توسعه و رونق در این بخش در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد : در حال حاضر مزارع گلستان در سطح شهرستان ۳۵ هکتار است و میانگین عملکرددر هر هکتار ۵ تا ۶ تن می باشد پیش بینی می شود از سطح این مزارع بیش از ۷۰ تن گل برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت ادامه داد : چون کاشت این محصول در سطح شهرستان در دو سال اخیر صورت گرفته محصول برداشت شده به صورت خام و تری به گلاب گیران ارومیه  فروخته و فرستاده می شود یا در بازار شهرستان به فروش می رسد.

گل محمدی یا گل سرخ (نام علمی: Rosa damascena) نام نوعی گل رز است که از برخی نمونه های آن گلاب می‌گیرند. این گونه از رز مقاومت بالایی در مقابل کم‌آبی دارد و در شهرهای بزرگ به خوبی رشد می‌کند. گل محمدی درختچه ای برگ‌ریز است که ارتفاع آن به ۲.۲ متر نیز می رسد و شاخه های آن با خارهای تیز و محکمی حفاظت می شود. گل‌ محمدی طیف رنگی از صورتی روشن و متوسط تا سرخ روشن دارد.

این گل بومی رشته کوه‌های ایران مرکزی و البرز است

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز ”  – ۹۹/۰۳/۰۵- ۱۰:۰۹