کودکان در اسپانیا بعد از مدت ها از خانه خارج شدند

مهاباد – بالویز ( سفیر) دولت اسپانیا به کودکان زیر ۱۴ سال اسپانیایی اجازه داده شد تا برای اولین بارپس از چندین  هفته از خانه خارج شوند. به گزارش سرویس بین المل ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” این اقدام در پی تصمیم دولت برای کاهش محدودیت‌هایی که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا گرفته […]

مهاباد – بالویز ( سفیر) دولت اسپانیا به کودکان زیر ۱۴ سال اسپانیایی اجازه داده شد تا برای اولین بارپس از چندین  هفته از خانه خارج شوند.

به گزارش سرویس بین المل ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” این اقدام در پی تصمیم دولت برای کاهش محدودیت‌هایی که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا گرفته شده، صورت می‌گیرد.

اما پارک‌ها و زمین‌های بازی همچنان به روی کودکان بسته است.

اسپانیا از جمله کشورها در جهان است که بشدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و از نظر آمار مرگ و میر دومین کشور پس از آمریکاست. تاکنون نزدیک به ۲۳ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

این کشور یکی از سخت‌ترین مقررات تردد را در بین کشورهای اروپایی به اجرا گذاشته است.

اقدام دولت اسپانیا درکاهش محدودیت‌ها برای کودکان، با استقبال والدین و همچنین کودکان روبرو شده است.

براساس مقررات جدید دولت اسپانیا حدود ۶ میلیون کودک زیر ۱۴ سال اجازه دارند که هر روز تنها به مدت یک ساعت بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب فقط برای یک کیلومتر از خانه های خود دور شوند.

اسپانیا یک کشور توسعه‌یافته و سیزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می‌باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو است.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی “بالویز” -۹۹/۰۲/۲۱ – ۲۰:۰۰