خبرنگاران و هنرمندان در صندوق اعتباری هنر عضو شوند

مهاباد – بالویز (سفیر) سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه سعی کنند با عضویت در صندوق اعتباری هنر از امتیازات این صندوق برخوردار ‌شوند. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” حسن حسن‌زاده در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی و اهالی فرهنگ و […]

مهاباد – بالویز (سفیر) سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه سعی کنند با عضویت در صندوق اعتباری هنر از امتیازات این صندوق برخوردار ‌شوند.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری ،پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” حسن حسن‌زاده در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی و اهالی فرهنگ و رسانه شهرستان مرزی سردشت افزود: اهالی عرصه فرهنگ و هنر سردشت، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید مورد حمایت قرار گرفته و اقدامات لازم جهت بهره‌مندی آنها از تسهیلات صندوق اعتباری هنر، فراهم شود.

وی با اشاره به رسالت و سیاست صندوق اعتباری هنر در چتر حمایت از هنرمندان اضافه کرد: بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی خدمات درمانی، پرداخت کمک مستمری، تکریم از هنرمندان و اعطای تسهیلات رفاهی از جمله خدمات صندوق اعتباری هنر در حمایت از هنرمندان است.

وی ایده تشکیل این صندوق را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در زمینه حمایت‌های بیمه‌ای از فعالان و همچنین پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر شامل اختصاص بیمه‌های تکمیلی و مستمری صورت گرفت که لازم است استمرار پیدا کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت از گرفتن نمایندگی خانه مطبوعات برای این شهرستان خبر داد و افزود: خبرنگاران و فعالان در فضای مجازی برای تبادل افکار به همگرایی نیاز دارند که ایجاد خانه مطبوعات در این شهرستان سبب می‌شود تا یک‌سری امتیازات هم برای فعالان در این عرصه ایجاد شود.

حسن‌زاده، همچنین نقش رسانه‌ها را فراگیرتر از بحث پوشش اخبار بیان کرد و گفت: رسانه و فضایی مجازی غیر از نقش خبررسانی باید در سایر عرصه‌های فرهنگی و آموزشی نیز فعالیت داشته باشند به ویژه در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا که نیاز است تا فضایی شاد برای مردم فراهم شود.

وی بیان کرد: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی باید با همکاران خود در سایر شهرهای همجوار تعامل مبتنی بر اقدامات توسعه محور داشته باشد و در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد نیز اماده هرگونه همکاری و هماهنگی در این زمینه است.خبرنگاران و هنرمندان در صندوق اعتباری هنر عضو شوند.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۲/۲۰ -۷:۵۵

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)