بیش از ۲۰ هکتار اراضی تصرف شده ملی در مهاباد رفع تصرف شد

مهاباد – بالویز ( سفیر) رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد ازرفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در یکی از روستای شهرستان مهاباد خبر داد به گزارش سرویس محیط زیست ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ” گفت:  فرد متخلفی در روستای «سویناس» بخش خلیفان این شهرستان ۲۲ هکتار از اراضی ملی […]

مهاباد – بالویز ( سفیر) رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد ازرفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در یکی از روستای شهرستان مهاباد خبر داد

به گزارش سرویس محیط زیست ، پایگاه خبری تحلیلی “بالویز ” گفت:  فرد متخلفی در روستای «سویناس» بخش خلیفان این شهرستان ۲۲ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیرقانونی تصرف و قرق کرده بود که با دخالت ماموران یگان حفاظت پرونده این تصرف تشکیل شد.

وی افزود: این فرد متخلف اجازه بهره‌برداری از این اراضی ملی را که به صورت مرتع بود، به دامداران منطقه نمی‌داد و همین امر مایه نارضایتی اهالی این روستا شده بود.

پاتو تصریح کرد: امسال ۱۳ فقره پرونده تخریب اراضی ملی به مساحت ۱۲ هکتار تشکیل و برای بررسی بیشتر و اجرای حکم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

اراضی ملی که بیرون از محدوده شهری قرار گرفته باشند، متعلق به اداره منابع طبیعی هستند و آن‌هایی که داخل محدوده شهری واقع شده اند، به سازمان مسکن و شهرسازی وابسته می‌گردد.

زمین‌هایی که هنوز بدون دخالت انسان فرم ابتدایی و طبیعی خود را حفظ کرده‌اند، در شمار زمین‌های ملی قرار می‌گیرند. اما به محض آنکه روی زمینی فعالیت‌های کشاورزی و غیره صورت گرفته باشد، به آن زمین در اصطلاح زمین احیا شده گفته می‌شود.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۲/۱۷ – ۱۱:۵۸