ایرانی‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ بزرگترین خریداران ملک در ترکیه شدند

مهاباد – بالویز ( سفیر) در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ایرانی‌ها در میان شهروندان خارجی بیشترین تعداد خانه را در ترکیه خریداری کرده‌اند. به گزارش سرویس وبگردی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز و به نقل از خبرگزاری آناتولی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ ایرانی‌ها با خرید ۱۸۶۴ واحد مسکونی، بیشترین تعداد خانه‌ها در […]

 ایرانی‌ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ بزرگترین خریداران ملک در ترکیه شدند

مهاباد – بالویز ( سفیر) در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ایرانی‌ها در میان شهروندان خارجی بیشترین تعداد خانه را در ترکیه خریداری کرده‌اند.

به گزارش سرویس وبگردی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز و به نقل از خبرگزاری آناتولی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ ایرانی‌ها با خرید ۱۸۶۴ واحد مسکونی، بیشترین تعداد خانه‌ها در ترکیه را به خود اختصاص دادند.

طی این مدت شمار فروش خانه به شهروندان خارجی با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۹ هزار و ۶۱۸ واحد به ۱۰ هزار و ۹۴۸ واحد مسکونی رسیده است.

بر این اساس، طی ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس شهروندان ایران ۱۸۶۴، عراقی‌ها ۱۸۵۶ و شهروندان روسیه ۷۶۳ واحد مسکونی را در ترکیه خریده‌اند.

استانبول همچنان در صدر شهرهای ترکیه است که خریداران خارجی در طی این مدت از آن خانه خریداری کرده‌اند. خارجی‌ها در سه ماه نخست سال ۵ هزار و ۳۷۵ واحد مسکونی در استانبول و ۲ هزار و ۱۵۱ خانه نیز در آنتالیا خریده‌اند.

همچنین آنکارا با ۶۶۵ منزل مسکونی و بورسا با ۳۷۱ باب خانه نیز از لحاظ فروش خانه به خارجی‌ها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

تُرکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye) با نام رسمی جمهوری ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiye Cumhuriyeti)، کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

ترکیه در شرق با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد.

مهاباد- پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۲/۰۲- (۱۳:۰۰)