کیوان خوشبخت:

سرانه‌ فضای ورزشی مهاباد ۳۵ سانتیمترمربع است

در مهاباد ۴۰ هیئت ورزشی مردان و زنان فعال است

مهاباد/بالویز/ورزشی/رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد،گفت:با توجه به وجود این مقدار سرانه،مهاباددر جایگاه چهاردهم آذربایجان‌غربی قرار دارد.

به گزارش سایت خبری بالویز«کیوان خوشبخت»افزود:هم اکنون سرانه‌ فضای ورزشی در این شهرستان ۳۵ سانتیمتر مربع بوده و این شهرستان در این زمینه در جایگاه چهاردهم آذربایجان‌غربی قرار دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد بیان کرد: فضاهای ورزشی به دو بخش روباز و پوشیده تقسیم می شوند.

وی ادامه داد: طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای‌ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان احداث گردد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد اضافه کرد: مابقی آن توسط سایر ارگانها و نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شوند.

«خوشبخت» اظهار کرد: ارتقای سرانه فضای ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگانها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

او یادآورشد: اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می تواند سرمایه گذاری کند که مالکیت آن را در اختیار دارد.

وی گفت:در طرح‌تفصیلی جدید شهر مهاباد دو فضای‌بزرگ ورزشی در محله تپه‌هما و بلور پرستار به عنوان فضای‌ورزشی در نظر گرفته‌شده‌ است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد تصریح کرد: احداث چنین فضای‌هایی می تواند در ارتقای شاخص فضای‌ورزشی این شهرستان بسیار مؤثر باشد.

«خوشبخت»با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد افزود:این سفر دو مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت.

وی عنوان کرد: هر دو طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

«خوشبخت» تصریح کرد:هم اکنون سه چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستاهای آزاد،حاجی علی کند و کولتپه در دست احداث است.

نامبرده اضافه کرد:بیش از هفت هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستاهای برده‌رشان واقع در بخش مرکزی و روستاهای شهر خلیفان تأمین شده‌است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد،گفت: اعتبار خرید چمن مصنوعی از محل سه درصد درآمدهای نفتی و قراردادهای بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تأمین شده‌است.

»خوشبخت» گفت:در مهاباد۴۰ هیئت ورزشی مردان و زنان فعال است و بیش از ۱۲ هزار ورزشکار بیمه‌شده و سازمان‌یافته در این شهرستان فعالیت می کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۲/۱۴-۰۷:۵۲:۴۳/خبر۴۲۱۶/کدخبر۲۰۱۹۸/ ج۶۸/