مهدی صابری:

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود

وزش باد نیز برای ایام پیش رو پیش بینی می شود

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت:شهرستان سردشت با ثبت ۲۶ میلی متر بارندگی بیشترین بارش را به خود اختصاص داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«مهدی صابری»افزود:سامانه بارشی در استان فعال‌شده و بارندگی خوبی به ویژه در جنوب استان داشته‌است و روز پنجشنبه تقویت می شود.

«صابری» اظهارداشت:بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش بینی و پیش یابی با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو رگبار باران همراه با رعد و برق (در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ) در استان رخ می دهد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: روز پنجشنبه این سامانه در همه نقاط استان به‌ویژه نقاط جنوبی فعال و تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد نیز برای ایام پیش رو پیش بینی می شود.

او بیان کرد:این روند تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و با توجه به شدت بارشها،پیش‌بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت:از نظر دمایی نیز طبق پیش بینی ها کاهش نسبی دما در استان آغاز می شود.

«صابری» بیان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی در نقاط جنوبی استان گزارش‌شده که بیشترین میزان از سردشت و پیرانشهر با ۲۶ و ۱۴ میلی‌متر بوده‌است.

وی گفت: در این مدت چالدران با هشت درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۳ درجه بالای صفر گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی بودند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است که دارای بین۸۰۰تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و اقلیم و بارندگی‌ها تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت‌مردم منطقه دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۲/۱۳-۰۱:۰۰:۰۰/خبر۴۲۱۴/کدخبر۲۰۱۹۳/ پ ۶۶/