مجلس وضعیت بکارگیری کارگزاران بیمه کشاورزی با سابقه بیش از ۶ سال را تعیین تکلیف کرد

رئیس کارگروه بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی گفت: در صحن علنی مجلس وضعیت بکارگیری کارگزاران بیمه کشاورزی با سابقه بیش از ۶ سال تعیین تکلیف شد. مهاباد- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، با […]

رئیس کارگروه بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی گفت: در صحن علنی مجلس وضعیت بکارگیری کارگزاران بیمه کشاورزی با سابقه بیش از ۶ سال تعیین تکلیف شد.

مهاباد- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اصلاح طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی در جلسه صحن علنی امروز گفت: در سطح کشور ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار نفر کارگزار بیمه کشاورزی داریم که با سابقه کاری ۱۳ تا ۱۴ سال و مدرک کارشناسی و دکترا وضعیت بیمه آنها مشخص نبود و امنیت شغلی نداشتند این در حالی است که محصولات کشاورزی را بیمه می‌کردند.

رئیس کارگروه بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی افزود: در مجلس نهم این طرح مطرح شد اما متاسفانه موفق به تعیین تکلیف آن نشدیم زیرا اختلافات و مشکلاتی وجود داشت.

طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی پس از کش و قوس های فراوان اصلاح و تصویب شد

وی ادامه داد: در نهایت بعد از کش و قوس های فراوان و برگزاری ۸ نشست با مسئولان مصلحت نظام، امور استخدامی، وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی این طرح در صحن علنی تصویب شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم یادآور شد: ماده واحده در مراحل اولیه دارای ۵ تبصره بود که در نهایت با ۹ تبصره و همکاری مطلوب مسئولان مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اصلاح شد و پیش از تعطیلات مجلس در کمیسیون اجتماعی با اکثریت آرا تصویب شد که خوشبختانه در نشست علنی امروز با رای بالایی تصویب شد.

خضری افزود: بر اساس این ماده واحده دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال با رعایت حکم بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشاورزی، کارشناسان بیمه‌ کشاورزی را که حداقل ۶ سال زراعی مستمر و متوالی سابقه دارند و دارای کد کارگزاری فعال در سامانه صندوق بیمه کشاورزی تا زمان تصویب این قانون هستند با لحاظ حداکثر معادل یک سوم کارمندان که روش‌های بازنشستگی، بازخریدی، استعفا و سایر موارد از جهات کشاورزی و ادارات تابعه بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی خارج می‌شوند در سقف بودجه مصوب دستگاه‌های مذکور که استخدام برای آنها پیش بینی شده است با رعایت بند (ث) ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه با اولویت سابقه فعالیت و مدرک تحصیلی در وزارت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی جذب و به کارگیری کند
پایگاه خبری تحلیلی بالویز / ۹۸/۰۴/۲۵