افزایش ۱۳ درصدی و ۲۶۱ هزار تومانی حقوق بازنشستگان پیشنهاد شد

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال جاری بر مبنای ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان به هیات دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش حقوق سایر سطوح مستمری ‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بر همین مبنا است.   به گزارش بالویز و به نقل از ایرنا، محمد […]

سرپرست سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال جاری بر مبنای ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان به هیات دولت خبر داد و گفت: پیشنهاد افزایش حقوق سایر سطوح مستمری ‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بر همین مبنا است.

 

به گزارش بالویز و به نقل از ایرنا، محمد حسن زدا روز چهارشنبه در جلسه با اعضای کانون عالی بازنشستگان، کارشناسان و شرکای اجتماعی افزود: به همین منظور نظرات کانون عالی بازنشستگان برای افزایش حقوق سایر سطوح مستمری بگیران را دریافت کردیم. پیشنهاد کانون عالی بازنشستگان، همان پیشنهاد شورای عالی کار که برای سایر سطوح افزایش ۱۳ درصدی همراه با ۲۶۱ هزار تومان موافق است به همین دلیل ما نیز این موضوع را مصوب و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال می‌کنیم.
وی افزود: به عنوان مثال اگر بازنشسته‌ای سه میلیون تومان دریافتی دارد این مبلغ ضربدر ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان محاسبه شده و تلاش ما این است که از اردیبهشت ماه این افزایش اعمال شود.
زدا گفت: حداقل ‌بگیرها نیز که تکلیف آنها مشخص است و از افزایش ۳۶٫۵ درصدی برخوردار خواهند بود به طوری که کسی که سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده، در سال ۹۸، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی افزود: متخصصان سازمان تأمین اجتماعی پنج سناریو تعیین کرده بودند و همچنین به تورم و مصوبه شورای عالی کار و به پیشنهاد دولت و صندوق بازنشستگی کشوری و نیز به کسانی که بیشتر از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه و تعهد بیمه‌ای داشتند نیز توجه کردیم.
زدا با اشاره به اینکه طبق اعلام بانک مرکزی، تورم ۲۶٫۵ درصد است، تصریح کرد: در پیشنهاد خود به ترکیب تورم و حداقل‌بگیرها نیز توجه کردیم و در نهایت ترکیب این دو را با هم در نظر گرفته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: این مصوبه در هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی و هیئت دولت پیگیری می‌شود و تمام سعی ما این است که از اردیبهشت ماه این افزایش را انجام دهیم.