ل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد

۱۲ حلقه مار سمی در مهاباد زنده گیری شدند.

مارها به مناطق حاشیه شهر، داخل منازل مسکونی، اماکن عمومی، داخل خودرو و پارکینگ رفته بودند.

مهاباد/بالویز/در خرداد ماه سال جاری ۱۲حلقه مار سمی در مهاباد زنده گیری شدند.

به گزارش سرویس حوادث،پایگاه خبری بالویز” مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد” گفت: با تلاش مأموران امدادی در دو هفته گذشته ۱۲ حلقه مارسمی که با ورود به واحدهای مسکونی و عمومی باعث وحشت مردم شده بودند، زنده گیری شدند.

“سردار فداکار” افزود: از اول خرداد و با گرم شدن هوا بطور میانگین روزانه یک مورد ورود مار در سطح شهر گزارش و با تلاش و همکاری مأموران امدادی نسبت به زنده گیری آنها اقدام شد.

“فداکار”با بیان اینکه این مارها در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی می‌شوند، اظهارکرد: مارها به مناطق حاشیه شهر، داخل منازل مسکونی، اماکن عمومی، داخل خودرو و پارکینگ رفته بودند.

وی، ضمن هشدار به شهروندان نسبت به افزایش تعداد مارهای سمی در منطقه گفت: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوایی، ورود حیوانات موذی به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد، از مردم خواست در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی از کشتن و آسیب زدن به آن خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و محل دقیق استقرارش را شناسایی کنند تا آتش نشانها پس از رسیدن به محل، مار را به دام اندازند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۱۹-۰۷:۱۲:۴۵/خبر۳۷۴۲/کدخبر۱۷۹۵۹/ج/۱۰۷