مدیر شرکت غله مهاباد

پیش بینی ۶۰هزار تن برداشت گندم از مزارع مهاباد

برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

مهاباد/بالویز/مدیر شرکت غله مهاباد گفت:امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ تا ۶۵ هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”خدر مازوچی”با اعلام این خبر اظهار داشت:با توجه به کاهش بارندگی سال زراعی و همچنین عدم بارش‌های به موقع در فصل بهار، پیش بینی می‌شود میزان تولید در سال جاری بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تُن کمتر از سال گذشته باشد.

وی با بیان اینکه پارسال حدود ۴۷ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده بود، اضافه کرد: امسال بیش بینی می شود بیش از این مقدار با همکاری کشاورزان منطقه خریداری و ذخیره سازی شود.

مازوجی با بیان اینکه سال زراعی گذشته در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع مهاباد گندم دیم و در بیش از پنج هزار هکتار نیز گندم آبی کشت شد، افزود: پارسال در مجموع بیش از ۸۵ هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت و از این مقدار بیش از ۴۷ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

مدیر شرکت غله مهاباد گفت:امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۱۵۰ هزار ریال توسط دولت تعیین شده است.

مدیر شرکت غله مهاباد همچنین ادامه داد: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید با ۲۰۰ هزار تُن ظرفیت ذخیره سازی، راه‌اندازی شد.

“مازوجی”افزود: این مراکز شامل مرکز تعاون روستایی در کیتکه، خلیفان، گوگ‌تپه، قره‌بلاغ ، عبدالله‌کرده و چند سیلوی بخش خصوصی است که امسال کار خرید گندم از کشاورزان این شهرستان را بر عهده دارند.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۱۱-۰۵:۴۸:۱۲/خبر۳۷۳۶/کدخبر۱۷۹۳۴/پ۱۰۲/

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)