آشنایی با جاده های امن جهان

امن ترین جاده های دنیا در کدام کشور است؟

روزانه حدود 752 عابر پیاده و 786 راننده و سرنشین در تصادفات جاده‌ای در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند.

مهاباد/بالویز/در این گزارش شما را با ۱۰ تا از امن ترین جاده های جهان که آمار مرگ و میر آنها بسیار پایین بوده است آشنا می کنیم.

به گزارش سرویس رسانه های ،پایگاه خبری بالویز”امن ترین جاده های دنیا برای رانندگی به شرح زیراست.

هر ۳۰ ثانیه، یک نفر در جاده‌های سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهد و در همین بازه زمانی، حداقل ۲۰ نفر دیگر زخمی می‌شوند.

آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که عابران پیاده و رانندگان در جاده‌های کشورهای فقیر بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

روزانه حدود ۷۵۲ عابر پیاده و ۷۸۶ راننده و سرنشین در تصادفات جاده‌ای در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند.

آمارهای گروه بانک جهانی، حمل و نقل برای توسعه، نیز نگران کننده است.

کشورهای کمتر توسعه‌یافته تعداد بیشتری تلفات جاده‌ای دارند که عمدتاً به دلیل زیرساخت‌های ضعیف، استانداردهای بدتر ایمنی وسایل نقلیه و قوانین رانندگی ناکافی است.

ارزان‌ترین خودروهایی که در کشورهای جهان اول فروخته می‌شوند، به دلیل استانداردهای ایمنی متفاوت، بسیار ایمن‌تر از خودروهایی هستند که در کشورهای در حال توسعه فروخته می‌شوند.

۱۰٫ نروژ

نروژ با ۳٫۸ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در رتبه دهم این فهرست قرار دارد.

بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت، در کل سال ۲۰۱۵، ۱۹۲ مورد مرگ و میر جاده ای در نروژ رخ داد. سازمان بهداشت جهانی قوانین کلاه ایمنی نروژ را نیز ناکافی می داند.

۹٫ اسپانیا

اسپانیا با ۳٫۷ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در رتبه نهم قرار دارد. بر اساس این گزارش، WHO کل مرگ و میر جاده ای در اسپانیا را در طول سال ۲۰۱۵، ۱۷۳۰ گزارش می کند.

طبق این گزارش، WHO قوانین رانندگی در حالت مستی اسپانیا را ناکافی می داند.

۸٫ سنگاپور

سنگاپور در رده هشتم جدول قرار گرفتند. بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، سنگاپور ۳٫۶ مرگ و میر جاده ای را در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر نشان می دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ تعداد کل مرگ و میرهای جاده‌ای به ۱۹۷ نفر رسیده است.

گزارش سازمان جهانی بهداشت همچنین قوانین رانندگی در مورد سرعت و صندلی کودک سنگاپور را ناکافی می‌داند.

۷٫ مالدیو/دانمارک

دانمارک و جمهوری مالدیو در رتبه هفتم این فهرست قرار دارند.

سازمان جهانی بهداشت تنها ۳٫۵ مرگ و میر جاده ای را در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر برای دانمارک و مالدیو گزارش می دهد که طبق گزارش ها، دانمارک مجموعاً ۱۹۶ مرگ و میر جاده ای را در سال ۲۰۱۵ تجربه کرده است

۶٫ هلند

هلند با ۳٫۴ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در جایگاه پنجم قرار دارد. در سال ۲۰۱۵، برآوردهای WHO نشان می دهد که هلند ۵۷۴ کشته در جاده ها داشته است.

۵٫ سوئیس

سوئیس با ۳٫۳ مرگ ناشی از وسایل نقلیه به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد. سوئیس در سال ۲۰۱۵ در مجموع ۲۶۹ مرگ و میر جاده ای داشته است.

۴٫ سن مارینو

ایالت کوچک سان مارینو، واقع در ایتالیا، با تنها ۳٫۲ مرگ و میر جاده ای به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و تنها یک مورد مرگ در جاده ها در سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.

۳٫ انگلستان/کیریباتی

در این فهرست دو کشور در رتبه سوم قرار دارند. قابل توجه تر، بریتانیا با ۲٫۹ مرگ ناشی از وسایل نقلیه در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر است.

این کشور در کل سال ۲۰۱۵ در مجموع ۱۸۲۷ کشته داشته است.

دومین کشوری که سومین کشور جزیره ای کوچک کیریباتی است، که همچنین با ۲٫۹ مرگ و میر جاده ای به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر همراه است و تنها ۳ مورد مرگ و میر جاده ای در کل سال ۲۰۱۵ رخ داده است.

۲٫ سوئد

سوئد با نسبت ۲٫۸ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر دومین کشور امن رانندگی در جهان است.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت، این امر به دلیل قوانین سختگیرانه رانندگی در حالت مستی و استانداردهای بالای ایمنی وسایل نقلیه است.

۱٫ میکرونزی

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایالت های فدرال میکرونزی با ۱٫۹ مرگ و میر جاده ای به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر و تنها ۲ مرگ در کل جاده ها در طول سال ۲۰۱۵، ایمن ترین جاده های روی کره زمین را دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۰۳-۰۷:۰۰:۰۰/خبر۳۷۲۳/کدخبر۱۷۸۹۰/چ/۹۰