سیاسی

قالیباف برای چهارمین سال رئیس مجلس ماند

الیاس نادران ۴۷ رای و فریدون عباسی ۷ رای کسب کردند.

مهاباد/بالویز/ امروز محمدباقر قالیباف با کسب ۲۱۰ رای به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

به گزارش سرویس سیاسی،پایگاه خبری بالویز” در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، انتخابات هیات رئیسه برای سال چهارم برگزار شد و محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رای مجددا به عنوان رئیس مجلس در سال پایانی فعالیت مجلس یازدهم انتخاب شد.

الیاس نادران ۴۷ رای و فریدون عباسی ۷ رای کسب کردند.

امیرآبادی فراهانی در ابتدای نشست، کاندیداهای ریاست مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس محمدباقر قالیباف، الیاس نادران و فریدون عباسی دوانی به عنوان کاندیداهای ریاست اعلام شدند.

با رای نمایندگان مجلس، محمد باقر قالیباف در جریان این انتخابات با ۲۱۰ رای برای چهارمین سال به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

همچنین الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی دوانی ۷ رأی از مجموع ۲۶۴ رای را کسب کردند.

نواب رئیس

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی، کاندیداهای گزینه نواب رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم و علی نیکزاد ثمرین نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی اعلام شدند.

پس از شمارش آراء نمایندگان، عبدالرضا مصری رای اول، مجتبی ذوالنوری ۱۵۳ رای و علی نیکزاد ۱۵۱ رای کسب کردند و بر این اساس، عبدالرضا صری به عنوان نایب رئیس اول و ذوالنوری به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

انتخاب ناظران

همچنین در ادامه با رای نمایندگان، سیدنظام‌الدین موسوی با ۱۸۵ رای، محسن پیرهادی با ۱۸۳ رای و علیرضا سلیمی با ۱۸۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

محمدباقر قالیباف بعد از اعلام نتیجه آرای انتخاب رئیس مجلس گفت:از همه دوستانی که مجددا به بنده اعتماد کردند، تشکر می کنم؛ امیدوارم خداوند توفیق خدمت به مردم و شما را به من بدهد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۰۲-۱۴:۲۵:۱۰/خبر۳۷۲۲/کدخبر۱۷۸۸۷/س/۸۹

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)