ورزشی

رونالدو با ۱۳۶ میلیون دلار در صدر فهرست ثروتمندترین بازیکنان جهان قرار دارد

10 ورزشکار پردرآمد جهان در 12 ماه گذشته حدود 1.11 میلیارد دلار (قبل از مالیات و حق الزحمه نمایندگان) درآمد داشته اند.

مهاباد/بالویز/کریستیانو رونالدو بازیکن باشگاه النصر عربستان با ۱۳۶ میلیون دلار در صدر فهرست فوربس پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت و از لیونل مسی آرژانتینی پیشی گرفت که پس از آن دوم شد. 

به گزارش سرویس ورزشی،پایگاه خبری بالویز”رونالدو” برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ و برای سومین بار به طور کلی به صدر این فهرست جهش کرد.

“رونالدو “به صدر فهرست صعود کرده است، زیرا مبلغ او شامل ۴۶ میلیون دلار حقوق و پاداش برای خدماتش در استادیوم ها و ۹۰ میلیون دلار در سایر حقوق ورزشی و تجاری او است.

بازیکن فرانسوی که در قهرمانی “خروس ها” در جام جهانی نقش داشت در جایگاه سوم قرار گرفت و کیلیان امباپه بازیکن پاری سن ژرمن متعلق به صندوق سرمایه گذاری قطر با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. 

در جایگاه چهارم، لبرون جیمز، نماد بسکتبال (۱۱۹٫۵ میلیون دلار)، پنجمین بوکسور مکزیکی کانلو آلوارز (۱۱۰ میلیون دلار)، ششمین گلف باز آمریکایی داستین جانسون (۱۰۷ میلیون دلار)، و هفتمین هموطن فیل میکلسون (۱۰۶ میلیون دلار) قرار گرفتند.

پس از آن استفن کری بسکتبالیست آمریکایی (۱۰۰٫۴ میلیون)، تنیسور بازنشسته سوئیسی چند ماه پیش، راجر فدرر (۹۵٫۱ میلیون) و کوین دورانت، بسکتبالیست آمریکایی (۸۹٫۱ میلیون) قرار گرفتند.

این مجله اعلام کرد که ۱۰ ورزشکار پردرآمد جهان در ۱۲ ماه گذشته حدود ۱٫۱۱ میلیارد دلار (قبل از مالیات و حق الزحمه نمایندگان) درآمد داشته اند که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته ۹۹۰ میلیون دلار و ۵ درصد از رکورد ۱٫۰۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

او توضیح داد که هجوم پول از خاورمیانه به گلف و فوتبال باعث شد ستاره‌های ورزشی سودآورتر از همیشه باشند، مانند میکلسون و داستین جانسون، که مسابقات قهرمانی گلف PGA اروپا را ترک کردند تا به مسابقات قهرمانی LIV تحت حمایت عربستان سعودی بپیوندند.

شایان ذکر است که رونالدو ژانویه گذشته در قراردادی بیش از ۲۰۰ میلیون یورو (۲۱۹٫۶۸۸ میلیون دلار) تا تابستان ۲۰۲۵ به تیم النصر عربستان پیوست.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۲/۱۶-۰۷:۰۰:۱۵/خبر۳۶۹۶/کدخبر۱۷۷۶۷/ش/۶۳