به قلم مدیر مسئول

تولد های لاکچری

علت اینکه بسیاری از افراد توجه ویژه ای به این تاریخ رند داشته اند به موارد مختلفی معطوف می گردد

مهاباد/بالویز/انتخاب تاریخ های تقویمی کمیاب برای برخی مصداق اشرافی و لاکچری بودن است.

به گزارش سرویس تحلیل پایگاه خبری بالویز”در سال‌‌های اخیر شاهد تلاش برخی والدین برای به دنیا آمدن فرزندان‌‌شان در تاریخ‌‌های رُند با انجام سزارین‌های خارج از اندیکاسیون هستیم!

در سال‌های اخیر داشتن شماره تلفن و پلاک رُند به معیار و شاخصی برای لاکچری بودن تبدیل شده است و برخی افراد حاضرند با پرداخت هزینه‌های سنگین، شماره‌های رُند را به نام خود بزنند.

اخیراً داشتن تاریخ تولد رُند نیز از این قاعده مستثنی نمانده است و برخی زوجین حاضرند با پرداخت هزینه‌های سنگین، نوزاد خود را در یک تاریخ رُند به دنیا بیاورند!! غافل از این‌که این هزینه‌ها، تنها محدود به هزینه مادی نمی‌شود و گاهی خانواده‌ها باید تا سال‌ها هزینه و تاوان اشتباه خود را با از دست دادن سلامتی فرزندشان را هم بپردازند!

محروم کردن نوزادان از زندگى کامل رحمى و به خصوص عبور از کانال زایمان، بلایى است که افراد ناآگاه با تعیین زمان تولد نوزادان زودتَر از موعد و بدون درد زایمان مى‌‌آورند و این تراژدی دردناک تاریخ تولد لاکچری، هزینه‌‌های زیادی را به سیستم سلامت و درمان و نسل آینده کشور وارد می‌‌کند.

اگر نوزادی به هر دلیلی زودتر از زمان معینی با روش های مصنوعی زایمان به دنیا بیاید، حتما سلامت او و مادرش در خطر می افتد چرا که جنین برای تولد می بایست به حدی از بلوغ رسیده باشد و زمانی که این اتفاق بیافتد خود پالس های تولد را برای مادر می فرستد، مثل درد های زایمان تا پاره شدن کیسه آب که همه نشان از پایان دوره تکاملی جنین دارد، حال تصور کنید که هیچ یک از این اتفاقات نیافتاده باشد و به یک دلیلی چون زایمان در تاریخ رند، بچه را به دنیا بیاورند.

چهار هفته پایانی تا تولد جنین برای وزن گیری و سیستم گوارشی و تنفسی کودک حیاتی است. همان دویست تا سیصد گرم چربیکه در هفته های پایانی در بدن کودک تشکیل می شود، اگر نباشد ، معضلاتی را پس از تولد ایجاد می کند مثل شوک های دمایی و عدم کنترل قند خون ، بیماری زردی، عدم تکامل ریه و مسائل دیگر که درباره آنها صحبت می کنیم را ایجاد می کند.

طبق گفته جنین شناسان و ماماها، در فرایند زایمان هورمون اوکسی توسین بین مادر و فرزند ترشح میشود که رابطه عاطفی بین مادر و جنین در دوران بارداری بوده است، اما در زایمان سزارین این هورمون تولید نمی شود و همین باعث لطمات ارتباط عاطفی بین مادر و فرزند پس از تولد می شود. ترشح این هورمون به تولید شیر مادرکمک می کند و گفته می شود که نوزادان زایمان القایی از موهبت شیر آغوز که نخستین شیر پس از تولد و خیلی هم برای نوزاد مفید است، محروم می شوند.

علاوه بر اینها در زمینه دیر به دنیا آمدن بچه ها نیز خطرات زیادی برای زایمان و جنین وجود دارد از جمله کم شدن مایع دور جنین و مدفوع کردن جنین در رحم مادر، آسیب به ریه و ایست قلبی نوزاد، مشکلات بینایی و حتی نابینایی را به همراه دارد. به دلیل اینکه این نوزادان در دستگاه اکسیژن قرار می گیرند ممکن است دچار مشکلات شبیکه چشم و بینایی شوند.

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، نارسایی کلیوی، عفونت و مشکلات تنفسی، قلبی و مغزی ، تقلید نکردن صدا در شش ماهگی، واکنش نشان ندادن به صداهای بلند، غان و غون نکردن در یک سالگی، سربرنگرداندن، مشکلات دندانی و اختلالات رشد فیزیکی، یادگیری و ارتباطی از دیگر مواردی است که به دلیل زایمان های زود یا دیرهنگام برای جنین ایجاد می شود.

بنابراین اینکه یک خانواده بخواهند فرزند خود را به بهای یک تاریخ تولد رند ، دچار آسیب جسمی و روانی بکنند نه تنها نشان از سطح فرهنگ بالا ندارد، بلکه کاملا فقر فرهنگی را نشان می دهد.

باورها و آداب و رسوم بسیار زیادی در عرصه های مختلف میان اقوام موجود در سطح جهان مشاهده می شود. یکی از باورها و عقایدی که ریشه در نحس بودن یا خوش یمن بودن اعداد دارد این است که بسیاری از مردم تصور می کنند تاریخ ها و اعداد رند، باعث خوش اقبالی و خوش شانسی در زندگی می شوند.

این باور صرفا در میان ایرانیان و کشورهای جهان سوم رواج ندارد، بلکه ذهن بسیاری از مردم در کشورهای صنعتی را نیز به خود مشغول داشته است.

علت اینکه بسیاری از افراد توجه ویژه ای به این تاریخ رند داشته اند به موارد مختلفی معطوف می گردد؛ برخی از آن ها با توجه به عقاید دیرینه خود چنین اعدادی را خوش یمن دانسته و عقیده دارند هر گونه امری که در این تاریخ اتفاق بیفتد با نتایج مطلوبی همراه خواهد بود.

یکی دیگر از مهم ترین علل توجه مردم به این تاریخ، خاص بودن و لاکچری بودن آن است. برخی از افراد هزینه های بسیار زیادی برای ثبت این تاریخ در شناسنامه فرزند خود یا قباله نکاح پرداخت کرده اند.

آن طور که مشخص است جنبه لاکچری بودن برای افرادی که حاضر شده اند با پرداخت هزینه های بسیار زیاد یک مناسبت ویژه در این تاریخ ثبت کنند مهم تر از سایر ابعاد است.

لاکچری بودن برای بسیاری از ما ارزش بسیار زیادی دارد. انسان ها در طول زندگی هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند تا لاکچری به نظر رسیده و بتوانند یک سر و گردن بالاتر از دیگران باشند؛ اما به چه قیمتی!

برای خرید و فروش های ضروری که با عنوان هدیه، بذل و بخشش نباشد نمی توان به یک تاریخ رند در دفتر معاملات به عنوان یک معامله لاکچری نگاه کرد. خرید و فروش در تاریخ های رند در سراسر دنیا صورت می گیرد و در اغلب موارد هدف از انتخاب چنین تاریخی، خوش یمن بودن و خوش اقبال بودن چنین معامله ای است.

همانند بسیاری از آداب و رسوم کهن نمی توان برای چنین باوری نیز یک علت منطقی یا تجربی بیان کرد، چرا که بسیاری از معاملات صورت گرفته در تاریخ های رند نیز با شکست مواجه شده اند و نتایج مطلوب نداشته اند از طرف دیگر بسیاری از معاملات صورت گرفته در تاریخ های غیر رند نیز با نتایج مطلوبی همراه بوده اند.

از لحاظ منطقی، علمی و حتی تجربی نمی توان به این سوال پاسخ مثبت داد، چرا که هیچ گونه اخباری از خارق العاده بودن زندگی و سرنوشت کسانی که در تاریخ های رند به دنیا آمده اند دریافت نشده است. به عنوان مثال اگر به زندگی افرادی که در تاریخ های رند و در چند دهه اخیر به دنیا آمده اند نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که آن ها نیز یک زندگی عادی همانند سایر مردم اجتماع داشته اند.

شرایط زندگی این افراد نیز همانند بسیاری از مردم با توجه به سطح خانواده، شغل، شخصیت و تحصیلات آن ها وابسته است و نمی توان ویژگی عجیب و خارق العاده ای که ناشی از تاریخ تولد رند باشد را در زندگی آن ها مشاهده کرد. این امر در خصوص افرادی که در تاریخ رند ازدواج کرده اند یا در یک تاریخ رند مبادرت به معامله املاک یا معاملات کلان نموده اند نیز مشاهده می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۲۸/ ۰۱:۱۰:۱۸/خبر ۳۶۷۰/کدخبر ۱۷۶۵۵/د/۳۷

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)