تبریک سال نو

آمد بهار خرم با رنگ و بوی طیب

باد بهار و مقدم نوروز و بوی گل، آشوب عیش در دل پیر و جوان فکند

مهاباد/بالویز/ایرانیان چراغ دل بر افروختند و گره از زلف زمستان باز کردند و بهاری شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز؛نوروز، کهن روزی است که شیخ اجل، سعدی شیرازی خالق بوستان و گلستان در وصف آن چنین سروده است: «آدمی نیست که عاشق نشود فصلِ بهار، هر گیاهی که به نوروز نجُنبَد حَطَب است.»

نوروز، سپیده دمی است که باید در وصف آن این چنین گفت و سرود که «باد بهار و مقدم نوروز و بوی گل، آشوب عیش در دل پیر و جوان فکند.»

اینک فصل دل انگیز بهار، موسم شکوفایی و دمیدن روح زندگی به کالبد طبیعت فرا رسید و جهان جامه زیبای بهاران را برای استقبال از این تحول بزرگ بر تن کرد و آسمان، خورشید درخشانش را ارزانی زمین و گرمای جانبخش آن، نبض حیات را در رگ های زمین، زنده می کند و درختان را به تولدی دوباره فرا می خواند.

تغییر فصل، یکی از بارز ترین جلوه های قدرت خداوند بر روی زمین به شمار می رود و تمام آیین های الهی با اشاره به تازگی و زیبایی بهار به اهل یقین در ارتباط با عبرت آموزی از این رویداد بزرگ سفارش می کنند و در ادبیات ایران و جهان نیز، هر آنچه که نشان از پاکی و خوبی دارد با بهار توصیف و به تصویر کشیده می شود تا آنان که اهل ایمان هستند، دریابند که دگربار چتر حمایت پروردگار بر سرشان گسترانده شده است.

هنگامه ای که دامن صحرا، سبز فام شد و درختان پس از زمستانی سرد، شکوفه می دهند و نوای دلکش بلبلان در دشت ها طنین انداز می شود، ایرانیان به شکرانه حضور دوباره بهار، جشن و آیین باستانی نوروز را برپا و با نجوای دلنشین «یا مقلب القلوب و الابصار…» از پروردگار عالمیان آرامش و حالی نیکو را طلب می کنند.

نوروز که از راه می رسد، دگربار شادی و سرور میهمان خانه هر ایرانی می شود ایرانیان در این خجسته آیین که نشان از تاریخ غنی این دیار کهن دارد، سال کهنه را با تمام فراز و نشیب هایش به فراموشی می سپارند و امیدوارانه به امید آغاز سالی خوب و خرم به انتظار می نشینند.

«ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن عبدالله بن مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم هجری در خصوص نوروز و عید سروده است: «برخیز که می‌ رود زمستان، بگشای در سرای بُستان، برخیز که باد صبح نوروز در باغچه می‌ کند گُل افشان.»

سایت خبری بالویز؛فرارسیدن سال نو را به تمامی ایرانیان این مرز و بوم تبریک می گوید و از اینکه در طول سال گذشته این سایت را با نقطه نظرات مورد نقد و بررسی و همراهی کرده اند نهایت تشکر را دارد.

بی شک همراهی و همفکری شما مخاطبان گرامی ما را وا داشته است که درسال پیش و رو در تهیه محتوا قدم هایی بیشتری در جهت رضایت شما برداشته شود و هر نوع پیشرفت در زمینه های تولید خبر های مختلف راهی برای جلب رضایت مخاطبان است.

بازدید بیش از ۱میلیون ۱۶۰هزار نفر از سایت در سال ۱هزار و ۴۰۱ نشان از رضایت و استقبال مخاطبان است بی شک گروه خبری سایت بالویز این رضایت را در کارنامه کاری خود ثبت خواهد کرد و برای تک تک مخاطبان خود آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

باز عالم و آدم و پوسیده گان خزان و زمستان خندان و شتابان به استقبال بهار می روند،تا اندوه زمستان را به فراموشی سپارند و کابوس غم را در زیر خاک مدفون سازند،و آنگه سر مست و با وجد و نشاط و با رقص و پایکوبی با ترنم این سرود،طرب‌انگیز نو روز و جشن شکوفه ها را بر گذار می نمایند،عید نوروز بر شما مبارک باد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱/۰۱-۰۰:۵۲:۱۲/خبر ۳۶۳۴/کد خبر ۱۷۵۰۹/س ۱

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)