فرماندار مهاباد

شهرک صنعتی مهاباد هشت هتکار توسعه یافت

شهرک صنعتی مهاباد در 18 کیلومتری شمال این شهر در مسیر مهاباد - میاندوآب قرار دارد

مهاباد/بالویز/فرماندار مهاباد،گفت: زیرساخت های خدمات عمومی از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در این محدوده نیز برای استفاده سرمایه گذاران به قید فوریت فراهم می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”حسن عباسی” با اعلام این خبر افزود:طرح توسعه شهرک صنعتی مهاباد با مساحت ۱۸۰ هکتار در دست اقدام است که هم اکنون در مرحله خرید از مالکان و قیمت کارشناسی قرار دارد.

فرماندار ویژه مهاباد تاکید کرد: هیچ از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال و اشتغالزایی بخاطر تامین زمین نباید از سطح شهرستان خارج شوند.

“عباسی” اضافه کرد:۳۰ هکتار برای احداث شهرک صنعتی ناحیه گوگ تپه نیز پیش بینی شده که در سال آینده روال قانونی واگذاری آن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،گفت:با برنامه ریزی انجام و طبق موعد مقرر شهریورماه آینده مدول دوم این تصفیه خانه به بهره برداری خواهد رسید و معضل بوی نامطلوب منطقه نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به قطعی برق در شهرک صنعتی نیز گفت: تاسیسات برق مهاباد فرسوده بوده و تامین برق پایدار برای سطح شهر و به ویژه شهرک های صنعتی ضروری است و در همین ارتباط احداث یک پست ۱۳۲ برق دیگر درخواست و پیگیری خواهد شد.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری شمال این شهر در مسیر مهاباد – میاندوآب قرار دارد و دارای ۱۱۵ واحد صنعتی بوده که از این تعداد ۷۷ واحد فعال و نیمه‌فعال است، این شهرک در فاصله بسیار کمی با روستای “ترشکان” و فاصله ۲ کیلومتری با شهر ۳۰ هزار نفری “گوک‌تپه” مهاباد قرار دارد.

عملیات احداث شهرک صنعتی مهاباد که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۷۵ است در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار در سال‌های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ شروع و سال گذشته در قالب طرح توسعه، چهار هکتار دیگر به مساحت آن افزوده شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۲/۲۵-۰۰:۱۵:۱۸/خبر ۳۶۲۷/کدخبر۱۷۴۸۵/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)