بازرس شبکه دامپزشکی مهاباد

طرح تشدید نظارت بهداشتی بر سلامت فرآورده‌های خام دامی در مهاباد

طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

مهاباد/بالویز/بازرس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:طرح نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) ویژه بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”انوری”با اعلام این خبر اظهار داشت:در این طرح که تا پنجم اردیبهشت سال آینده ادامه دارد،بر نحوه فعالیت رستوران‌ها،غذاخوری‌ها و مراکز عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی،نظارت می‌شود.

بازرس شبکه دامپزشکی مهاباد،افزود:طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد،از مردم خواست: فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ،ماهی،گوشت قرمز،آلایش خوراکی دام و طیور را تنها از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه کنند.

“انوری”تصریح کرد:شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد به عنوان یکی از اعضای ستاد تسهیل سفر‌های نوروزی، فعالیت‌های نظارتی خود را بر اساس پروتکل‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی در قالب دو اکیپ سیار و یک اکیپ مستقر در شبکه دامپزشکی همگام با سایر ارگان‌های نظارتی در شیفت‌های صبح و بعداز ظهر با تأکید بیشتر بر نظارت بر فرآورده‌های مصرفی مردمی اجرا می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد:دام‌هایی که به کشتارگاه وارد می‌شوند دارای سه ملاک اصلی برچسب ناظر شرعی، انقضا و بازرسی نهایی کشتار گاه است.

به گزارش سایت خبری بالویز؛طرح نظارت بهداشتی و شرعی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه رمضان با حضور بیش از ۸۰ گروه در آذربایجان‌غربی آغاز شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۲/۱۷-۰۰:۴۵:۲۵/خبر۳۶۱۹/کدخبر۱۷۴۱۵/چ

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)