حکم قاضی اشنویه ای در حمایت از “لالین” توله خرس بلوچی

رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویه از صدور این حکم در راستای حمایت از حیات وحش و محیط زیست تقدیر کرد

مهاباد/بالویز/۴ شکارچی متخلف در اشنویه با رای قاضی به پرداخت ۱۰ میلیون تومان برای حمایت از توله خرس بلوچی “لالین” محکوم شدند.

به گزارش یرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز؛رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویه گفت:در جریان معرفی ۴ شکارچی متخلف از طرف یگان حفاظت به دادگستری،رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاە کیفری ۲ شهر اشنویه،یک حکم زیست محیطی برای آنان صادر کرد.

“کریم خضری” از صدور این حکم در راستای حمایت از حیات وحش و محیط زیست تقدیر کرد و افزود:خرس سیاە بلوچی از گونە های در آستانە انقراض است که در لیست قرمز اتحادیە جهانی حفاظت(IUCN) قرار دارد.

وی ادامه داد: این گونه با نوار سفید رنگ به شکل هفت بر روی سینه قابل شناسایی است و در مناطق جنوب شرق ایران زندگی می کند.

به گفته رئیس ادارە حفاظت محیط زیست اشنویه، لالین در زبان بلوچی به معنای دختر زیباست و محیط‌بانان این نام را برای قلاده خرس ماده که در خرداد ماه سال جاری از دست قاچاقچیان در مسیر کرمان به اصفهان کشف شد، انتخاب کرده‌اند.

“خضری” تصریح کرد:این خرس در حال حاضر با شرایط جسمی مناسب،در مجموعە پارک پردیسان تهران با نظارت سازمان محیط زیست نگهداری می شود.

ابوطالب جلیل پور، قاضی اشنویه‌ای پیش از این هم برخی از متخلفان منابع طبیعی را به پرداخت مبالغی جهت حمایت از «پیروز» گونه یوز ایرانی محکوم کرده بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۲۰-۰۰:۳۰:۱۲/خبر۳۵۸۳/کدخبر۱۷۲۳۸/پ