رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد

بهره برداری از ۳طرح تولیدی و خدماتی در مهاباد

امسال طرح‌های افتتاحی دهه فجر در بخش کشاورزی ۱۳۹ میلیارد تومان بوده است

مهاباد/بالویز/۳ طرح خدماتی و تولیدی بخش کشاورزی با حضور مسئولان مهاباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”رسول سعیدیان” رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد با اعلام این خبر اظهار داشت:برای احداث این سردخانه‌ها در مجموع ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان ۱۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها شامل ۲ واحد سردخانه و یک واحد کارخانه پوره سیب و رب گوجه فرنگی،افزود:طرح تولیدی پوره سیب و رب گوجه فرنگی و دسته بندی با ۵۰ میلیارد تومان هزینه و ظرفیت ۱۷ هزار تن در سال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

“سعیدیان” با اشاره به اینکه این واحد برای ۴۶ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است،تصریح کرد:برای افتتاح طرح توسعه این پروژه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که از طرف بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد،ادامه داد:باتوجه به تولیدات قابل توجه سیب و مشکل دپوی سیب زیردرختی منطقه،افتتاح این واحد بخش عمده معضل سیب شهرستان را با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز برطرف خواهد کرد.

با افتتاح۲ طرح سردخانه ای برای ۱۵ نفر فرصت اشتغال زایی مستقیم فراهم شده و مجموع ظرفیت سردخانه‌ های این شهرستان را به ۱۴۵ هزار تن رسانده است.

“سعیدیان” اضافه کرد:امسال طرح‌های افتتاحی دهه فجر در بخش کشاورزی ۱۳۹ میلیارد تومان بوده که در بخش خدمات و تولید است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۱۷-۰۶:۰۵:۱۰/خبر۳۵۷۵/کدخبر۱۷۲۰۱/د

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)