رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد

بیش از ۲۱ تن گوشت در مهاباد معدوم شد

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:از ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم گوشت دام و طیور و فرآورده‌ خام دامی در این شهرستان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”عباس آغاز” افزود:این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ‌سه هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ و غذاخوری،قصابی،مرغ و ماهی‌فروشی،کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده بود.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد،افزود:در این مدت بازرسی‌های مستمر نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت و اتاق اصناف در سطح بازار شهرستان انجام شده است.

“آغاز”اظهارکرد: بازرسان این شبکه امسال ۸۰ فقره پرونده تعزیرات حکومتی و چهار فقره پرونده قضایی را برای واحدهای متخلف این شهرستان که گوشت و فرآورده های خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف را توزیع کرده بودند، نیز تشکیل دادند.

وی یادآور شد:هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

“آغاز”تصریح کرد:نظارت بر روند کشتار و عرضه فرآوردهای گوشتی با جدیت انجام می‌شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۱۰-۰۰:۵۲:۴۸/خبر۳۵۶۶/کدخبر۱۷۱۶۰/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)