شهردار مهاباد

هوشمندسازی تقاطع پل حکمت مهاباد

این طرح بصورت پایلوت در تقاطع پل حکمت که از پر ترافیک ترین تقاطع های شهر بوده اجرایی شده است

مهاباد/بالویز/شهردار مهاباد گفت:تقاطع پل حکمت هوشمند سازی ترافیکی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”بابک رستم پور” شهردار مهاباد در خصوص این خبر اظهار داشت:به منظور توسعه بکارگیری سیستم های هوشمند ترافیکی در شهر و انجام مطالعات دقیق در این راستا، سامانه هوشمند مرکزی دستگاه پری تایم و هوشمند محلی ٨ زمانه ST۴٠۴۵ در تقاطع پل حکمت راه اندازی شد.

شهردار مهاباد،خاطر نشان کرد:نحوەی زمانبندی ارائه شده در این تقاطع متناسب با خصوصیات ترافیکی در جریان،منتظر فرمان می باشد.

بدین ترتیب که سامانه چراغ راهنمایی هوشمند با جمع آوری اطلاعات آنی از وضعیت جریان ترافیک در رویکردهای مختلف یک تقاطع و با بکارگیری الگوریتم های محاسباتی پیشرفته مبتنی بر علوم پایه ترافیک اقدام به ارائه بهینه ترین زمان بندی خواهد نمود.

وی افزود:نصب سنسور‌های هوشمند سبب تشخیص دقیق عبور و مرور‌ها شده؛به صورتی که با تعیین رفت و آمد عابران پیاده، تنظیم تغییر رنگ چراغ‌ها و زمان حرکت خودرو‌ها انجام می‌گیرد.

به گفته ایشان؛این طرح بصورت پایلوت در تقاطع پل حکمت که از پر ترافیک ترین تقاطع های شهر بوده اجرایی و در صورت رسیدن به اهداف مورد نظر،که همان بهبود جریان ترافیک می باشد، تقاطع های دیگر سطح شهر نیز هوشمند خواهند شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۰۹-۰۶:۰۵:۱۸/خبر۳۵۶۵/کدخبر۱۷۱۵۶/ی