رئیس شبکه بهداشت مهاباد

بیش از ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در مهاباد تزریق شده است

سویه جدید طبق تحقیقات تفاوت‌هایی در شدت بیماری بین سویه‌های قبلی و جدید ایجاد کرده است.

مهاباد/بالویز/ رئیس شبکه بهداشت مهاباد گفت:دُز واکسن یادآور کرونا همچنان بهترین پیشگیری و مقابله با این بیماری است.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”کریم علیزاده آذر” با اعلام این خبر اظهار داشت:سویه جدید بیماری کرونا به مراتب دارای شدت بیشتری نسبت به سویه های قبلی است.

رئیس شبکه بهداشت مهاباد،افزود:بهترین پیشگیری و مقابله با بیماری عفونی کرونا،تزریق واکسن و همچنین دُز یادآور علیه کووید -۱۹ است.

“علیزاده آذر” تصریح کرد:کلیه پایگاه های سلامت،خانه بهداشت ها و مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان آماده ارائه خدمات به همشهریان را در راستای تزریق واکسن است.

رئیس شبکه بهداشت مهاباد با اشاره به اینکه واکسن های سینوفارم،برکت پلاس،اسپایکوژن در این شهرستان موجود است،ادامه داد:تااکنون ۴۳۰هزار دُزواکسن دراین شهرستان تزریق شده است.

سویه جدید امیکرون (XBB) ترکیبی از زیر سویه‌هایی است که طبق تحقیقات تفاوت‌هایی در شدت بیماری بین سویه‌های قبلی و جدید ایجاد کرده است.

نشانه‌های سویه XBB تفاوت زیادی با گونه‌های قبلی امیکرون ندارد یعنی همان نشانه‌های سویه‌های قبلی مانند تنگی نفس،سنگینی سینه، بدن درد،سردرد،احساس کلافگی،تب و لرز و در مواردی هم اسهال و استفراغ دراین سویه دیده می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت،در حال حاضر،۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۰/۲۹-۰۵:۴۸:۵۵/خبر۳۵۵۶/کدخبر۱۷۱۱۹/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)