رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بوکان

مشاهده ۲۵ قطعه میش مرغ در زیستگاه های بوکان

این برای نخستین بار است که در طی یک سرشماری ۲۵ قطعه میش مرغ مشاهده می‌شود.

مهاباد/بالویز/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بوکان از مشاهده ۲۵ قطعه میش‌مرغ در زیستگاه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”آوات بازیار” با اعلام این خبر اظهار داشت:کارشناسان این اداره در سرشماری زمستانی میش‌مرغ در زیستگاه‌های این شهرستان برای نخستین بار موفق به مشاهده ۲۵ قطعه از این گونه در حال انقراض شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان،افزود:کارشناسان این اداره متشکل از ۲ تیم چهار نفره زیستگاه‌های میش مرغ در بوکان شامل پناهگاه حیات وحش سوتاو حمامیان، سئ کانیان، تبت، قازلیان، جموغه و بوگه‌به‌سئ این شهرستان را به مدت ۲ روز مورد پایش قرار دادند.

وی اضافه کرد: کارشناسان در پایش‌های خود موفق به مشاهده ۲ کُلُنی ۱۸ و هفت قطعه‌ای در ۲ منطقه متفاوت شده بودند و این برای نخستین بار است که در طی یک سرشماری ۲۵ قطعه میش مرغ مشاهده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت:سال گذشته کارشناسان این اداره تنها موفق به مشاهده ۱۸ قطعه میش مرغ در زیستگاه‌های این شهرستان شده بودند که امسال این تعداد ۳۰ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای حفاظت از این گونه در حال انقراض انجام شده است،گفت:ساخت پناهگاه،نصب تابلو در زیستگاه و عملیات میله گذاری در محدود زیست آن در سال جاری انجام شده است و به زودی دوربین‌های آنلاین در این زیستگاه نصب می‌شود.

بازیار ادامه داد:میش‌مرغ در دشت زندگی می‌کند که بیشتر این مناطق به زیر کشت گندم، یونجه و جو رفته است که زمان برداشت محصول با زمان جوجه‌آوری آن‌ها همزمان می‌شود که این مساله جمعیت آن‌ها را تهدید می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از اهالی روستا‌های همجوار زیستگاه‌های میش‌مرغ در این شهرستان خواست،از نزدیک شدن به محل تجمع میش‌مرغ‌ها خودداری کنند و در صورتی که این پرندگان به حاشیه روستا‌ها هم آمدند از دادن غذا به آن‌ها بپرهیزند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به کارشناسان محیط زیست اعلام کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۰/۲۶-۰۱:۰۳:۴۸/خبر۳۵۵۳/کدخبر۱۷۱۰۵/د