سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد

اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در هفته هوای پاک در مهاباد

لازم است تمام اقشار جامعه نسبت به اهمیت هوای پاک احساس مسئولیت کنند.

مهاباد/بالویز/ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد،گفت:۱۲ برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته هوای پاک در شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز،همزمان با هفته هوای پاک،۱۲ برنامه فرهنگی و اجتماعی مختلف با همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار می‌شود.

“فاروق سلیمانی”با اعلام این خبر اظهار داشت:۴۰ درصد تخفیف در انجام معاینه فنی خودروها در روز ۲۹ دی و تنظیم موتورخودروها بصورت رایگان در طول این هفته، بازدید مسئولان از مراکز معاینه فنی خودروها، نصب بنر در میادین سطح شهر، تهیه بسته‌های حمایتی و تشویقی برای اتوبوس‌ها، راه‌اندازی پایگاه سلامت در روستای سیدآباد و کاشت ۶۰۰‌ اصله نهال در سایت پسماند مشترک مهاباد – میاندوآب و روستای سیدآباد از جمله این برنامه‌هاست.

“سلیمانی”با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا تنها از عهده یک ارگان و سازمان خاص خارج است و باید این موضوع مهم به دغدغه عمومی تبدیل شود،افزود: طبق قانون علاوه بر محیط زیست دستگاه‌های مختلفی در زمینه کاهش آلودگی هوا نقش دارند اما لازم است تمام اقشار جامعه نسبت به اهمیت هوای پاک احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری،پایش کارشناسان از واحدهای تولیدی و صنعتی، تشکیل میزگرد با حضور کارشناسان و مسئولان با موضوع هوای پاک و آلاینده‌های هوا در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، تجلیل از پاکبان‌های شهرداری، برگزاری کلاس آموزشی در مدارس برای دانش آموزان، مصاحبه مسئولان و کارشناسان با رسانه‌ها با موضع هوای پاک از دیگر برنامه‌ های هفته هوای پاک است.

“سلیمانی”درخصوص نصب و راه‌اندازی سامانه پایش آلودگی هوا در مهاباد هم گفت:ساختمان سنجش سامانه پایش کیفیت هوای مهاباد از چند سال قبل تأسیس شده اما هنوز دستگاه مورد نظر برای آن خریداری نشده است که برای خرید دستگاه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد مصوب شده است.

ایجادکمربندی سبز،تشویق مردم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی و توسعه پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه سواری از دیگر راهکارها برای کاهش میزان آلودگی هوا بود که در این جلسه بررسی شد.

۲۴ تا ۳۰ دی به نام هفته هوای پاک نامگذاری شده که شعار امسال این هفته «تحقق هوای پاک حقوق عامه، اراده ملی» است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۰/۱۹-۰۱:۰۰:۰۰/ خبر۳۵۴۲/کدخبر۱۷۰۶۵/د