اجتماعی

بارش نخستین برف زمستانی در مهاباد

این سامانه تا روز شنبه به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می دهد

مهاباد/بالویز/ بعد از گذشت ۱۴ روز از زمستان،نخستین بارش زمستانی شهر مهاباد را سفید پوش کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”با ورود سامانه بارشی مدیترانه ای به غرب کشور، برف و سرما استان‌های غربی و به تبع آن آذربایجان‌غربی را نیز فرا گرفت و موجب بارش‌ها برف در این مناطق شد،این سامانه بیشتر شهرستان های جنوب آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داده است.

وجود این بارش ها در شهرهای جنوب استان،چهره آنها را زمساتی و موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بارش برف و لغزنده بودن تمامی محورهای ارتباطی این شهرستان گفت:تردد خودروها در جاده های این شهرستان اکنون فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد:با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری کرده و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

“اردلان محمدپور”رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به اینکه این سامانه بیشتر شهرستان های جنوب آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار می دهد،افزود:این سامانه تا روز شنبه به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می دهد و پیش بینی می شود در این مدت بیش از ۱۰ سانتی‌متر بارش برف در این منطقه ثبت شود.

شهرستان مهاباد یکی از شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۰/۱۵ -۰۰:۳۰:۴۵/خبر ۳۵۳۸/کدخبر۱۷۰۴۲/پ

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)