رئیس پلیس راه آذربایجان غربی

۱۳ درصد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت آذربایجان غربی در مهاباد رخ می‌دهد

امسال در مجموع تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.

مهاباد/بالویز/ رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت:مهاباد با ۱۳ درصد تصادفات فوتی جاده‌ های ارتباطی استان در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری پایگاه بالویز”سرهنگ رضا پناهی مقدم”با بیان اینکه محورهای ارتباطی مهاباد جزء نقاط حادثه خیر استان بوده و میزان تصادفات فوتی در حوزه این شهرستان بالاست، افزود: ۳۸ درصد تصادفات فوتی در سه محور ارتباطی مهاباد به علت بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مطمئن است.

“سرهنگ پناهی مقدم” گفت: ۴۸ درصد تصادفات مهاباد هم بر اثر خروج از جاده و واژگونی خودرو ثبت شده که منجر به زخمی و فوتی سرنشینان شده است.

وی، با اشاره به افزایش تصادفات در استان اظهار کرد: امسال در مجموع تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی، در ادامه از اصلاح چهار نقطه حادثه خیر استان در سالجاری خبر داد و اضافه کرد: ۳۲ نقطه حادثه آفرین شناسایی و از مجموع آن تاکنون ۲۱ نقطه آشکار سازی و رفع خطر شده و مابقی نیز با کمک راهداری در دست اقدام است.

شهرستان مهاباد ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی، ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۰/۱۴ -۰۵:۴۵:۳۳/خبر۳۵۳۷/کدخبر۱۷۰۸/چ