نماینده مردم مهاباد

کلنگ زنی ۲ طرح آبرسانی در مهاباد

آذربایجان غربی در بخش آبرسانی نسبت به سایر استان ها وضعیت خوبی دارد و جزو پنج استان برتر کشور است.

مهاباد/بالویز/۲ طرح آبرسانی در منطقه کانی صوفی رشید مهاباد و شهر گوگ‌تپه کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن پیمان سپاری شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی” گفت:منبع آب منطقه کانی صوفی رشید و طرح آبرسانی شهر گوگ تپه هر کدام به اندازه دو هزارمتر مکعب و با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان در دو فاز اجرا می‌شود.

“جلال محمود زاده” افزود: همچنین در صورتجلسه‌ تنظیم شده به موضوع فاضلاب شهر خلیفان و حفر دو حلقه چاه آب برای خلیفان و ۱۸ روستای منطقه و تقویت اعتبارات به ویژه برای طرح فاضلاب هفت روستای اطراف سد مهاباد تأکید شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار داشت: در بخش آب و فاضلاب مربوط به مساکن مهر مهاباد اقدامات خوبی انجام شده و ۵ میلیارد تومان اعتبارات اولیه را اخذ کردیم و پیگیر هستیم تا بعد از تامین اعتبار بعدی اقدامات لازم را انجام دهیم.

“خوش سیرت” ادامه داد: تاسیسات فاضلاب مساکن مهر هم را ایجاد شده و حدود ۹۹ درصد شهر تحت پوشش فاضلاب شهری قرار دارد و درخصوص بعضی از مناطق مانند شهرک صبا پیگیری‌هایی انجام شده و اعتبار اولیه را دریافت کردیم و درحال حاضر هم بخش پمپاژ را انجام می‌دهیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هم اکنون آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را در دست کار داریم، گفت: پیش بینی و برنامه‌ریزی کردیم بیش ۵ هزار روستا توسط خیرین آبرسانی شوند.

“آقازاده” تصریح کرد: آذربایجان غربی در بخش آبرسانی نسبت به سایر استان ها وضعیت خوبی دارد و جزو پنج استان برتر کشور است.

وی اضافه کرد: نزدیک هزار میلیارد تومان فقط برای بحث محرومیت زدایی در ۳۹۱ روستای استان اختصاص داده شده که فاز اول در صورت تامین اعتبار در عرض ۳۰ ماه عملیاتی خواهد شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۰/۰۳-۰۶:۱۵:۱۸/خبر۳۵۲۵/کدحبر۱۶۹۹۰/ش /  صدا و سیما /

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)