رئیس بخش بهره برداری امور آب و فاضلاب مهاباد

یخ زدگی کنترل آب را جدی بگیرید

مشترکین در صورت مواجه شدن با یخ زدگی و ترکیدگی کنتور های آب هر چه سریعتر با شماره 122تماس برقرار نمایند. 

مهاباد/بالویز/رئیس بخش بهره برداری امور آب و فاضلاب مهاباد،با اشاره به کاهش دما و احتمال یخ زدگی کنتور‌های آب از مشترکین شهرها و روستاهای شهرستان خواست مراقب یخ زدگی کنتور های آب باشند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”فتاح عبدالهی “با اعلام این خبر اظهار داشت:با توجه به ورود موج سرما و کاهش محسوس دمای هوا به خصوص نقاط سردسیر و احتمال یخ‌زدگی کنتور‌های آب ،از مشترکین خواست تدابیر لازم را ،برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب به کار گیرند. 

رئیس بخش بهره‌برداری امور آب و فاضلاب مهاباد،افزود:گرم نگه داشتن کنتور آب با وسایلی همچون پشم شیشه،گونی،کیسه خاک اره،پتو و سایر الیاف مصنوعی و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان را اقداماتی برشمرد که از یخ زدگی کنتورهای آب هنگام افت دما و سرمای شدید جلوگیری می کند.

“عبدالهی”تصریح کرد:مشترکین در صورت مواجه شدن با یخ زدگی کنتور آب و شیرآلات،از ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا روشن کردن آتش در حوضچه کنتور خوداری نموده و با گرم نمودن آن از طریق پوشش های مناسب،اقدام کنند.

وی همچنین تاکید نمود:مشترکین در صورت مواجه شدن با یخ زدگی و ترکیدگی کنتور های آب هر چه سریعتر با شماره ۱۲۲تماس برقرار نمایند. 

“عبدالهی” از مشترکین خواست،هنگام رفتن به مسافرت و ترک منزل برای مدت طولانی حتماً شیر فلکه بعد از کنتور آب را ببندید.

وی تخلیه گل و لای و خاک داخل حوضچه تا زیر کنتور بطور کامل و تمیز نمودن بدنه کنتور و کلیه اتصالات وقطعات داخل حوضچه کنتور،پر کردن شیار و شکاف های دیواره حوضچه کنتور با ملات سیمان و اطمینان ازخشک بودن داخل آن را از دیگر اقدامات لازم به منظور حفاظت از کنتور های آب در برابر یخ زدگی بر شمرد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۹۲۱-۰۶:۱۰:۱۸/کد خبر ۱۶۹۶۹/ خبر ۳۵۱۹/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)