کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد

خانواده‌های مهابادی کودکان را در سن ۳ تا ۶ سال مورد پایش بینایی قرار دهند

تمامی کودکان متولد سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۸ مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم می‌شوند

مهاباد/بالویز/ کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهابادبابیان اینکه سن طلایی تشخیص اختلال بینایی زیر۶ سال است گفت:کودکان در رده سنی سه تا شش سال مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند.

به گزارش سرویس سلامتُ پایگاه خبری بالویز”مهین اختری” راد”با اعلام این خبر اظهار داشت:سن طلایی تشخیص اختلال بینایی زیر ۶ سال است و تقاضا می شود کودکان در رده سنی ۳ تا ۶ سال در پایگاه های سنجش بینایی مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند تا در صورت اختلال بینایی نسبت به درمان به موقع آنها اقدام شود.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهابادُافزود:در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله در این شهرستان، بینایی ۳ هزار و ۸۵۰ کودک پایش شد.

“مهین اختری راد”کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد تصریح کرد:این طرح ابتدا در مناطق شهری انجام شد و بینایی کودکان سه تا ۶ سال مورد پایش قرار گرفت ضمن اینکه کار سنجش بینایی در مناطق روستایی نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کودکان متولد سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۸ مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم می‌شوند، افزود: از تعداد کودکان معاینه شده توسط تیم بهزیستی ۳۰ کودک نیاز به تجویز عینک، ۲ مورد مراجعه به پزشک متخصص و یک مورد نیز نیاز به عمل جراحی شناسایی شد.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد اضافه کرد:پایگاه سیار طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله در مرکز پیش‌دبستانی، مرکز بهداشت و مهد‌های کودک راه‌اندازی شده بود و علاوه بر آن در طول سال سنجش بینایی کودکان در هفت مرکز مثبت زندگی با E چارت انجام می‌شود

“اختری راد” با اشاره به اینکه کودکان جامانده این طرح در مناطق شهری می‌توانند برای سنجش بینایی روز‌های پنجشنبه هر هفته به بهزیستی مراجعه کنند،گفت:سن طلایی تشخیص و درمان این بیماری قبل از ۶ سالگی است و والدین باید کودکان خود را هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۹/۱۵-۰۰:۴۸:۲۹/خبر۳۵۱۳/کدخبر۱۶۹۴۷/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)