رئیس سازمان آتش‌نشانی مهاباد

با شروع فصل زمستان رعایت نکات ایمنی ضروری است

در منازل و فضا‌های بسته هرگز نباید از بخاری بدون دودکش استفاده شود.

مهاباد / بالویز/ رئیس سازمان آتش‌نشانی مهاباد گفت:برای گرم کردن محیط منزل و محل کار هرگز از اجاق‌گاز استفاده نکنید.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری بالویز”رحمن احمدی” با اشاره به اینکه،گاز Co حاصل از سوختن شعله موجب مسمومیت و یا خفگی می‌شود،اظهار داشت:با توجه به آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی، سالیانه تعداد زیادی از افراد بر اثر سهل‌انگاری و یا عدم اطلاع از مسائل ایمنی دچار مشکلاتی نظیر گازگرفتگی، خفگی و می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد باید از نصب آبگرمکن در محیط‌های بسته خودداری کنند، افزود: در منازل و فضا‌های بسته هرگز نباید از بخاری بدون دودکش استفاده شود.

“احمدی” اضافه کرد:استفاده از یک دودکش برای چند وسیله گازسوز بسیار خطرناک است همچنین هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد و مجهز به کلاهک H باشد.

وی توصیه کرد:دودکش و اتصالات آن باید از جنس مقاوم و بدون منفذ یا نشتی در سرتاسر آن باشد همچنین به‌کارگیری لوله‌های آکاردئونی آلومینیومی مجاز نیست.

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد در ادامه گفت:انتهای تمام دودکش‌ها باید یک متر از سطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی پشت بام فاصله داشته و دارای کلاهک ویژه به شکل H باشد.

“احمدی” با بیان اینکه هرگز برای گرم کردن داخل خودرو و یا چادر‌های مسافرتی از گاز پیک‌نیک استفاده نکنید، اظهار کرد:روشن کردن ماشین در محیط بسته پارکینگ و گاراژ منجر به تولید گاز سمی مونوکسیدکربن و خفگی می‌شود.

وی در آخر تاکید کرد:در صورتی‌که با افراد مسموم ناشی از گاز Co مواجه شدید، آن‌ها را فورا به هوای آزاد و بیمارستان منتقل کنید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۹/۰۱-۰۶:۰۵:۱۰/خبر ۳۵۰۳/کدخبر۱۶۸۹۹/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)