هنری

آغاز طرح سراسری،آموزش هنر برای همه،در آذربایجان غربی

مرحله اول این طرح از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد

مهاباد/بالویز/دومین مرحله طرح سراسری “آموزش هنر برای همه” در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز؛دومین مرحله طرح سراسری «آموزش هنر برای همه» با هدف گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری و با محوریت مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:برای اجرای این طرح تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی منعقد و به تمام ادارات تابعه شهرستانی هر دو دستگاه ابلاغ شده است،

“علی رمضانی” افزود:از اولویت‌های این تفاهم‌نامه در قدم اول تحت پوشش قرار دادن مدارس مقطع دوم دبیرستان‌های شبانه روزی مستقر در سطح استان است.

وی تصریح کرد:کشف و پرورش استعدادهای هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته، مرزی و همچنین توسعه اقتصاد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری از اهداف این طرح است.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مرحله اول این طرح از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شد که با استقبال علاقمندان به رشته‌های فرهنگی و هنری در این استان مواجه گردید و مرحله دوم آن نیز اکنون (دهه دوم آبان) شروع شده است.

به گزارش سایت خبری بالویز،در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، آموزش هنر برای همه – طرح گسترش عدالت آموزش های فرهنگی و هنری – با شرایط زیر اجرا می شود:

۱- کلیه برنامه های مرتبط با این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود.

۲- کلیه علاقمندان می توانند با هماهنگی و مراجعه یا تماس تلفنی با ادارات کل و شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه و یا از طریق سامانه آموزش هنر برای همه جهت ثبت نام در دوره های آموزشی اقدام نمایند.

۳- علاقمندان می توانند یکی از مهارت های پیشنهادی را از جدول دوره های آموزشی موجود در سامانه انتخاب نمایند.

۴- برنامه آموزشی بر اساس نوع مهارت و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور خواهد بود.

۵- برای کلیه شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.

۶- جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت نمایند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمایند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۸/۲۶-۰۱:۱۷:۵۲/ خبر ۳۵۰۲/کدخبر ۱۶۸۹۴/پ

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)