کارشناس خدمات شهری شهرداری مهاباد

روزانه ۱۶۰ تن زباله در مهاباد تولید می شود

در قالب این طرح حداقل روزانه بیش از ۱۰۰ تُن زباله شهری بازیافت می‌شود

مهاباد/بالویز/کارشناس خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت:در شهرستان مهاباد روزانه ۱۶۰ تُن زباله تولید و برای دفن به سایت زباله شهری منتقل می ‌شود.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”کمال خضری”با اعلام این خبر افزود:در حال حاضر زباله تولید شده این شهرستان توسط ماشین های شهرداری به سایت دفن زباله در نزدیکی روستای اسماعیل کندی ،جاده مهاباد-میاندواّب منتقل و به صورت اصولی و بهداشتی دفن می‌ شود.

کارشناس خدمات شهری شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه کارگروه پسماند برنامه ای برای بازیافت زباله در دست اقدام دارد،اظهار داشت: با اجرایی شدن این برنامه و راه اندازی کارخانه بازیافت، میزان زباله کاهش پیدا می‌کند و فقط ۳۰ درصد زباله تولید شده به سایت دفن منتقل خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه طرح مطالعات جامع پسماند مهاباد شامل کیفیت زباله و فاکتورهای موجود در آن و توجیه اقتصادی طرح بازیافت زباله شهری در استان تأیید شده است، گفت: برای این طرح مناقصه آن هم انجام شده و در مرحله اخذ قرارداد با سرمایه گذار هستیم.

“خضری” تصریح کرد:در قالب این طرح حداقل روزانه بیش از ۱۰۰ تُن زباله شهری بازیافت می‌شود و علاوه بر اینکه این مواد آلی و غیر آلی در طبیعت قرار نمی‌گیرد، این مواد بازیافتی دوباره به چرخه مصرف باز خواهد گشت.

وی، ابراز امیدواری کرد با اخذ قرارداد با سرمایه گذار به زودی مرحله نخست اجرای طرح که شامل تفکیک زباله در مبدأ است با همکاری شهروندان برگزار می‌ شود و ظرف مدت دو سال آینده کارخانه بازیافت هم راه اندازی خواهد شد.

کارشناس خدمات شهری شهرداری مهاباد، با اشاره به اینکه سایت دفن زباله مهاباد با شهر میاندوآب مشترک است،افزود:مدیریت پسماند هر دو شهر تا قبل از ورود به سایت پسماند برای دفن در اختیار شهرداریها قرار دارد./ منبع صدا و سیما

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۸/۲۴-۰۶:۱۰:۵۵/خبر ۳۵۰۰/کدخبر ۱۶۸۸۶/س