سلامت

حدود سه هزار کودک مهابادی از نظر بینایی سنجش شدند

متخصصان توصیه می‌کنند که اولین معاینه و سنجش چشم کودک بین شش تا نه ماهگی انجام شود

مهاباد/بالویز/ کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان مهاباد،گفت:در راستای پیشگیری از سلامت حدود سه هزار کودک مهابادی از نظر بینایی سنجش شدند.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”مهین اختری راد”با اعلام این خبر افزود:در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم سلامت چشم حدود سه هزار کودک در شهرستان مهاباد ارزیابی و سنجش شد.

 کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان مهاباد،با بیان اینکه تاکنون حدود دو هزار و ۸۷۰ کودک سنجش بینایی شده است،اظهار داشت: برنامه های آموزش آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد، خانواده و مشاوره رایگان از جمله این برنامه هاست.

“اختری راد”تصریح کرد:از این تعداد کودک برای ۲۰ نفر عینک رایگان تجویز شده و یک کودک هم بصورت رایگان جراحی چشم شده است.

به گزارش سایت خبری بالویز”متخصصان توصیه می‌کنند که اولین معاینه و سنجش چشم کودک بین شش تا نه ماهگی انجام شود و نوزاد را اولین بار در این زمان برای آزمایش چشم ببرید.

این زمان یک بازه‌ی مهم است برای اینکه مطمئن شوید چشم‌ها سالم هستند، حرکات و همترازی چشم و عضلات آن به طور صحیح در حال رشد است و هر دو چشم با هم فوکوس می‌کنند.

یک آزمایش دقیق و کامل چشم، می‌تواند بدون نیاز به خواندن تابلوی معاینه‌ی چشم انجام شود.اپتومتریست مشکلات نزدیک بینی، دور بینی، آستیگماتیسم، حرکت و سلامت چشم‌ها را تست می‌کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۷/۲۵-۰۵:۴۸:۴۷/خبر ۳۴۸۱/کدخبر۱۶۸۱۵/د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)