رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد

تصادفات جرحی درون شهری در مهاباد ۴۸ درصد افزایش یافت

ناوگان حمل و نقل شهری از جمله ون و مینی بوس ها ملزم به رعایت مصوبه شورای ترافیک و تکمین نرخ های تعیین شده هستند

مهاباد/بالویز/رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت:تصادفات جرحی و خسارتی درون شهری در نیمه نخست امسال (فروردین تا شهریور) در این شهر ۴۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”سرهنگ حمید بختاریان”در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود:در همین مدت تصادفات درون شهری منجر به فوت در مهاباد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت:به منظور کاهش تصادفات درون شهر،حذف محل‌های حادثه خیز، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی خیابان‌ها و محل عبور عابرین پیاده تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

در این جلسه معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد اظهار کرد:ساماندهی مجدد سرویس مدارس با هماهنگی سازمان حمل و نقل شهرداری و آموزش و پرورش زیر نظر شورای ترافیک در دستور کار قرار گرفته است.

خشایار صنعتی اضافه کرد:ناوگان حمل و نقل شهری از جمله ون و مینی بوس ها ملزم به رعایت مصوبه شورای ترافیک و تکمین نرخ های تعیین شده هستند و در صورت عدم همکاری نسبت به آنها اعمال قانون خواهد شد.

وی با اشاره به نقش حضور فیزیکی پلیس در کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های پرتردد این شهر تاکید کرد:در این معابر پرتردد نقش حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در روان سازی بار ترافیکی این معابر دارد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد تاکید کرد:اصحاب رسانه و به ویژه صدا و سیما باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا فرهنگ ترافیک و احترام به حقوق همدیگر در جامعه نهادینه شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۷/۲۰-۰۱:۴۸:۲۵/خبر۳۴۷۷/کدخبر۱۶۸۰۲/چ