به قلم مدیر مسئول

ظهور رسانه های اجتماعی و گوشی های هوشمند

بدون شک شبکه های اجتماعی سکه ای با دو روی متفاوت برای هر شخصی است

مهاباد/بالویز/فناوری راه‌های بیشتری برای برقراری ارتباط در اختیار مردم قرار داده است،مردم چگونه از این فرصت بدست آمده استفاده می کنند.

به گزارش سرویس نقد و تحلیل،پایگاه خبری بالویز؛شبکه های اجتماعی مجازی،با آنکه عمر چندان طولانی ای ندارند،اما از زمان تاسیس و فراگیری طی چند سال اخیر به محلی برای انجام فعالیت های اجتماعی در ابعاد داخلی و بین المللی تبدیل شده اند.

رسانه‌های اجتماعی شامل ابزار،خدمات و اتصالات تسهیلگر ارتباطات میان افراد بر اساس علایق آن‌هاست.

این رسانه‌ها با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر وب و موبایل (شامل اپلیکیشن‌ها) ارتباطات را به دیالوگ تعاملی تبدیل می‌کند.

رسانه‌های اجتماعی شامل شبکه اجتماعی و سایت‌های شبکه‌سازی حرفه‌ای می‌باشد.

امروز به شکلی آشکارا حساب شده و اثربخش، مدیران افکار عمومی دنیا برای پیشبرد اهداف خود در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از قابلیت های این شبکه ها استفاده می کنند.

شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری مؤثر در کنترل رفتار انسانی،دخالت مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و دو سویه بودن آنها،چگونگی استفاده از ظرفیت این شبکه‌ها و‌ نقش شبکه‌های اجتماعی در تداوم یا توقف جریان بخردانه و نابخردانه است.

ظهور فناوری های نوین در عرصه تکنولوژی علی الخصوص گوشی های هوشمند این فرصت را به مردم داده است که فاصله های اجتماعی و ارتباط به صورت مجازی و غیر حضوری باشد.

به دلیل وجود تکنولوژی و در دسترس بودن وسایل ارتباط جمعی همانند گوشی های هوشمند شیوه ارتباط بین آدمها به واسطه این علم کاملا” تغییر کرده و شیوه ارتباط گیری از طریق اپلکشن های اجتماعی و یا ایمیل امروزه در تمامی نقاط دنیا مرسوم است.

قطعا” کاربرد رسانه های اجتماعی به صورت اشکال های متفاوت در پلتفرم های اجتماعی متفاوت است،به عنوان مثال اکثریت مردم از این رسانه های به عنوان محلی برای کسب و کار و عده ای برای اشاعه انتشار اخبار،تبلیغات و غیره استفاده می کنند.

یکی از مزایایی این رسانه های دسترسی راحت به این شبکه ها و تامین نیازهای هر شخص است،که با داشتن یک گوشی هوشمند و نصب برنامه لازم با یک کلیک می توان به درون فضای این رسانه مراجعه کرد 

رسانه های اجتماعی به مکان اصلی برای تعامل با افراد دیگر تبدیل شده است،برقراری ارتباط آنلاین از طریق فناوری،برخلاف حضوری،به تعاملات اجتماعی منجر می‌شود که از نظر کمی و کیفی پایین‌تر دارد.

امروزه کمتر نقطه ای از جهان وجود دارد که علیرغم حضور و زندگی انسان در آنجا از اینترنت و فضای مجازی به دور باشد.

روزانه میلیون ها انسان در این فضا وارد شده و بعد سپری کردن زمانی از زندگی روزمره خود از آن خارج می شوند.

به گزارش سایت خبری بالویز؛ مهم ترین کارکرد شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی آن هاست که باعث شده دیگر هیچ خبری، هر چند کم اهمیت و مربوط به منطقه ای در آن سوی جهان، از چشم مخاطبین عام دور نماند.

بدون شک شبکه های اجتماعی سکه ای با دو روی متفاوت برای هر شخصی است،در حالی که می تواند بسیار موثر و مفید باشد، همزمان نیز ممکن است تاثیری مخرب و گمراه کننده در بطن خود داشته باشد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۷/۱۱-۰۱:۲۳:۴۸/ خبر ۳۴۶۸/کدخبر۱۶۷۷۰/د

 

 

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)