رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد

معدوم سازی انواع فرآورده های گوشتی در مهاباد

در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند.

مهاباد/بالویز/رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت:حدود ۱۳ تن انواع فرآورده گوشتی در مهاباد معدوم شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز”عباس آغاز “حدود ۱۳ تن انواع فرآورده گوشتی شامل گوشت قرمز و مرغی فاسد در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده خام دامی این شهرستان معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد افزود: در طول ۶ ماهه نخست سال، بیش از ۵ میلیون و ۲۹۹ هزار کیلوگرم گوشت مرغ و آلایش‌های مرغی در کشتارگاه طیور و بیش از یک میلیون و ۱۵۴ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و آلایش‌های دامی در کشتارگاه دام استحصال شده است.

آغاز با بیان اینکه از این میزان گوشت فاسد حدود ۲ تن گوشت غیر بهداشتی دام صنعتی در کشتارگاه دام این شهرستان، معدوم شده، اضافه کرد: همچنین از مجموع گوشت مرغی فاسد بیش از ۷ تن و ۹۳۷ کیلوگرم گوشت طیور قبل از ورود به بازار مصرف حذف شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه یک کشتارگاه دامی و یک کشتارگاه طیور در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: همچنین طی ۶ ماهه سال جاری ۲ تن ۸۰۹ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ۲ هزار و ۶۳۵ نوبت بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۷/۱۰-۰۶:۳۸:۱۴/خبر۳۴۶۷/کدخبر۱۶۷۶۶/ی