اینفوگرافیک / اجتماعی

اینفوگرافیک/۵۲ مورد حواث ناشی از کار،امسال در مهاباد روی داده است

بیمه نمودن کارگر وظیفه کارفرما است و در صورتی که از این امر خودداری نماید مسئول جبران خسارات وارده به کارگر خواهد بود.

مهاباد/بالویز/مقصود از حوادث ناشی از کار اتفاق هایی است که در جریان کار رخ می دهد و این اتفاق ها سبب ایجاد صدمات یا فوت می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”سلیمان ناسوتی” بازرس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۲ فقره حوادث رخ داده که شامل ۳ فوتی، ۱ نقص عضو ، ۱ قطع عضو، ۳۰ فقره شکستگی، ۲ فقره سوختگی، ۱۵ فقره جراحت و حوادث ناشی از کار بوده است.

براساس ماده ۶۰ قانون تامین اجتماعی:حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمان ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد.

بیمه نمودن کارگر وظیفه کارفرما است و در صورتی که از این امر خودداری نماید مسئول جبران خسارات وارده به کارگر خواهد بود همچنین کارفرما نمی تواند به بهانه موقتی بودن کارگر از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند،در قانون کار و قانون تامین اجتماعی به مسئولیت کارفرما در خصوص بیمه نمودن کارگر جهت تامین سلامت او در محیط کار اشاره شده است.

جهت مشاهده اینفوگرافیک کلیک کنید.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۲۸-۰۱:۴۵:۲۸/ خبر ۳۴۵۳/کدخبر ۱۶۶۸۰۲/د/طراحی اینفوگرافیک معراج بایزیدی