اجتماعی،اقتصادی

۹۳ مصوبه در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با هدف توسعه مهاباد تایید شد

مهاباد با داشتن منابع خوب خاک و آب و باغات سیب به یکی از قطب های کشاورزی آذبایجان غربی تبدیل شده است.

مهاباد/بالویز/در ابتدای این جلسه هر کدام از دستگاه های اجرایی استان با توجه به پتانسیل ها، مشکلات مهاباد، به بررسی طرح های پیشنهادی خود پرداختند و پس از تامین اعتبارات مورد نیاز آنها در جلسه بررسی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی،اجتماعی،پایگاه خبری بالویز؛ این مصوبات در زمینه طرح های عمرانی گازرسانی، مخابرات و ارتباطات، راه شهری و روستایی، مدیریت و عمران شهری، پروژه های ورزشی و آموزشی بودند که در مناطق مختلف این شهرستان ضمانت اجرایی پیدا کردند.

در ادامه این نشست استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی های شهرستان مهاباد در زمینه های مختلف گردشگری، کشاورزی و معادن اظهار کرد: این شهرستان دارای قابلیت های بسیاری زیادی در زمینه انواع گردشگری از جمله گردشگری سیاحتی، توریسم درمانی و گردشگری دفاع مقدس است.

“محمدصادق معتمدیان” گفت: مهاباد با داشتن منابع خوب خاک و آب و باغات سیب به یکی از قطب های کشاورزی آذبایجان غربی تبدیل شده است و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره اینکه امسال برای نخستین بار زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر امکان سفر به کربلا پیدا کردند، افزود: پذیرایی خودجوش اهالی پیرانشهر از برادران اهل تشیع خود در این مرز نمادی از وحدت و همبستگی بود و برخی اقلیت های دینی دیگر از جمله ارامنه نیز در این مسیر شرایط پذیرایی از زائران را فراهم کرده بودند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با همکاری سازمان زمین شناسی مطالعات هوایی و اسکن ۱۵ هزار کیلومترمربع از پهنه هفت شهرستان جنوب استان از جمله مهاباد، میاندوآب، بوکان شاهین دژ، تکاب، نقده و باروق انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای این طرح مطالعاتی حدود ۱۵۰ نفر از کارشناسان زمین شناسی در منطقه مستقر شدند و تا عمق ۷۲۰ متری زمین را جهت شناسایی معادن مختلف اسکن می کنند.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: این طرح باعث شناسایی معادن مختلف در منطقه و زمینه را برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه را فراهم می کند و علاوه بر ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر در منطقه، زمینه شکوفایی اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

“معتمدیان” گفت: هم اکنون تنها یک درصد اشتغال استان در بخش معدن ایجاد شده و این نشان می دهد بخش عمده معادن استخراج شده به صورت خام به فروش می رسد.

وی افزود: برای اینکه اقتصاد این منطقه متحول شود، چاره ای جز جذب سرمایه گذار نداریم و دولت از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می کند و مسوولان دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای جلب و جذب سرمایه گذران به کار خواهند گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص جذب اعتبارات دولتی نیز گفت: دستگاه های اجرایی نباید اجازه دهند که اعتبارات به مرکز عودت داده شود و در فصل عمرانی با در نظر گرفتن اهمیت زمانی سعی کنند تمام اعتبار پیش بینی شده را در جاهایی که نیاز دارند و مردم با مشکلاتی روبرو هستند، هزینه کرده و مشکلات مردم را برطرف کنند.

فرماندار ویژه مهاباد نیز با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و تشکیل جلسات توسعه در مناطق مختلف استان گفت: این مصوبات می تواند نقشه راه بسیار خوبی برای مسوولان شهرستانی باشند و روند توسعه و پیشرفت را تسریع ببخشد.

“امیر قادری” افزود: دستگاه های اجرایی باید بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی و تعهداتی که به شهرستان دادند عمل کنند و مردم هم همین انتظار را از مسوولان استانی و شهرستانی دارند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حرکت توسعه ای که در استان شروع شده مایه دلگرمی و خوشحالی مردم و مسوولان است و می تواند زمینه را برای توسعه همه جانبه فراهم سازد.

“جلال محمودزاده” افزود: با ابتکار استاندار آذربایجان غربی مسوولان استانی و شهرستان به مناطق دور دست، سر می زنند و مشکلات و دغدغه های مردم را بررسی و برای حل آنها گام های اساسی برداشته می شود.

امام جمعه مهاباد نیز گفت: یکی از ویژگی های مسوولان در دولت سیزدهم این است که بدون واسطه با مردم در تعامل هستند و همین امر باعث می شود که مردم با برنامه های دولت همسو و هم صدا باشند.

“ماموستا عبدالاسلام امامی” اظهار کرد: به خاطر تحریم های ظالمانه غرب مردم کشورمان با مشکلاتی روبرو بودند اما تا زمانی که مسوولان را در کنار خود ببینند می توانند این مشکلات را تحمل کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۱۸-۱۰:۵۵:۱۸/ خبر۳۴۴۱/کدخبر۱۶۵۸۰/ج