استاندار آذربایجان غربی

مهیا شدن تمام امکانات شهری در بخش روستایی

میانگین تحت پوشش اینترنتی روستایی در استان حدود 10 درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

مهاباد/بالویز/استاندار آذربایجان غریی گفت:تمام امکانات شهری در بخش روستایی نیز مهیا خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،سیاسی،پایگاه خبری بالویز” محمدصادق معتمدیان” بعد از ظهر روز چهارشنبه در بین اهالی روستای باگردان مهاباد اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی علی رغم همه محدودیت های مالی، تمام امکانات رفاهی و خدماتی داخل شهر در روستاها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: مناطق روستایی و کم برخوردار در اولیت خدمات رسانی قرار دارند و در کنار آن تلاش میکنیم بحث اشتغال در روستاها را فعال تر کنیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه مطالبات مردم از اولیت های اصلی اختصاص اعتبارات استانی است، گفت: برخی از شاخص های توسعه استان در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر بوده که نیاز است بهداین بخش ها نیز توجه بیشتری شود.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: تامین آب شرب سالم در مناطق روستایی یکی دیگر از مطالبات بحق مردم بوده که در دولت سیزدهم اعتبارات قابل توجهی به این موضوع اختصاص یافته است.

“معتمدیان” با اشاره به نهضت گازرسانی به مناطق روستایی هم گفت:گازرسانی به مناطق روستایی در دورترین مناطق استان علی رغم هزینه های بسیار زیاد در دستور کار قرار دارد و هم اکنون در چندی محور استان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: میانگین تحت پوشش اینترنتی روستایی در استان حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است که در دیدار اخیر با وزیر ارتباطات مصوبات خوبی برای ارتقای وضعیت موجود گرفته شده است.

“معتمدیان “در پایان یادآور شد: اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل مسکونی، احداث طرح های آبخیزداری و توجه به زیرساخت راه های روستایی از دیگر مطالبات مردم استان بوده که دولت با تمام توان در حال بهبود و اجرایی شدن آن است.

در ادامه بازدید استاندار آذربایجان غربی از روستای باگردان، به جایگاه یادواره شهدای این روستا ادای احترام کرد.

روستای ۲۸ خانواری “باگردان” مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی از جمله روستاهای شهیدپرور کشور است که به نام ۱۸ شهید گلگون‌کفن مُزین شده و افتخاری برای کُردهای سلحشور در دفاع از کیان اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش سایت خبری بالویز”محمدصادق معتمدیان” در سفری ۲ روزه به مهاباد ضمن دیدار با مردم بخش ها، شهرها و روستاهای شهرستان مهاباد، در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی و زیرساخت های شهرک های صنعتی این شهرستان نیز بازدید خواهد کرد.

استاندار آذربایجان غربی در این سفر ضمن نشست با منتخبین اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان و دیدار با خانواده معزز شهدا، آخرین وضعیت روند اجرای پروژه های عمرانی این شهرستان را بررسی خواهد کرد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه هایی چون بازدید از زیرساخت های حمل و نقلی، بازدید و بررسی وضعیت پروژه ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، برگزاری میز ارتباطات مردمی در محل کانون فرهنگی و تربیتی فجر شهرستان مهاباد ، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان با محوریت شهرستان مهاباد به ریاست استاندار آذربایجان غربی، پایان بخش این سفر ۲ روزه خواهد بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۱۷-۰۲:۱۷:۵۳/خبر ۳۴۳۸/کدخبر۱۶۵۶۲/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)